İletişim ve uygulaması doğru yönetilmemiş, küçük sayılabilecek bir tek olay bile tüm bu tür çabaları berhava edebilir…
Başta CHP Genel Başkanı ve muhalif unsurlar, bu algıyı güçlendirecek, geliştirecek her türden pozisyon almakta gecikmiyorlar: “Demokrasinin ve halk iradesinin yanında, kayyum anlayışının karşısındayız.”
“Nasihatin yolu uzun, örneğin yolu kısa ve etkilidir.”
Seneca
İletişim Aklı, siyasal iletişimde de marka iletişiminde de hedef kitlenin beklentilerinin üzerinde davranış sergilenmesi gerektiğini bilir. Eşitler arasında birinciliğin, hatta liderliğin bu yolla kazanıldığına inanır.
Turkcell’in Euro 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası için A Millî Futbol Takımı’na destek amacıyla hazırladığı ‘11 Delikanlı’ sloganlı özel marş ve reklam filmi çok hoş. Reklam, coşkuyu, heyecanı, desteği hissettiriyor; kendini izlettiriyor. Ancak müzik seçimine itirazımız var. Reklamda, 2009 yılında Eurovision Şarkı Yarışması’nda Norveç adına yarışarak birinci olan Alexander Rybak’ın “Fairytales” şarkısı kullanılmış. Şarkının iyi, güzel, akılda kalıcı veya taraftarın Euro 2024 heyecanına uygun olması yetmiyor maalesef. Türkiye’nin temsil edileceği ‘millî’ bir olayda başka bir ülkenin millî başarısına vesile olmuş eserin kullanılmasını doğru bulmak kolay değil. Reklam için pekâlâ bizden bir eser seçilebilir ya da besteletilebilirdi. Yani, sosyolojide kullanılan meşhur deyimle “Pis bir gerçek güzelim teoriyi mahvetti” durumuna imza atılmış…
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi ‘konu yönetimi’ çerçevesinde bir yazı kaleme almış. Başlık şu:“Şirketler Crisitunity çağına nasıl ayak uydurur?” Elimize geçen basın bülteni, bu başlık nedeniyle özellikle dikkatimizi çekti (Şermin Karpuz). Şu ‘crisitunity’ de neymiş diyerek okuduk tabii… İngilizce crisis (kriz) ve opportunity (fırsat) kelimelerinin birleşimiyle uydurulmuş bir kavrammış… Bilinen iddiadır: Krizlerden fırsat doğar… Bu tespitin hayli riskli olduğunu düşünenlerdeniz. Çünkü krizlerde, fırsattan çok hasar doğar… Çıkacaksa da ancak başkasının krizinden çıkar. Krizin ve iletişiminin yönetimi iki ayrı alandır. Doğru yönetim, hasarı azaltır.
Anne-bebek ürünleri markası ebebek, “Gelecek Bebeklerin” demiş ve atıksız bir dünya için 10 ildeki 11 mağazasına Deterjan Dolum İstasyonları yerleştirmiş. Böylece bugüne kadar binlerce deterjan, yumuşatıcı, emzik-biberon temizleyicisi ve leke çıkarıcısı şişesini çöp olmaktan kurtarmışlar (Jülide Çağlı, Brandworks). Eskiden depozitolu içecekler, mahallelerdeki ‘deterjancı’lardan kendi bidonunuzla yapılan alışverişler ne kadar yaygındı. Ne kadar doğruydu! Eski güzel alışkanlıklarımızı yeniden kazandırmaya ve doğayı korumaya hizmet eden benzer kampanyaların yaygınlaşmasını yürekten diliyoruz.
BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz. Piyasa verileri iDealdata Finansal Teknolojiler A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. BİST hisse verileri 15 dakika gecikmelidir.