Ergenlik çağındaki gençlere nasıl davranılması hususundaki çaresizliğim ve ‘
’ üçlüsü içinden bedensel sorunları çözmedeki yetersizliğim dışında halledemeyeceğim mesele yoktur diye avunup durmuşumdur…
Oysa, son bir ay içinde hem iş hayatımda hem de internet alışverişimde aslanlar gibi(!) dolandırıldım…
İş hayatındaki olayı, hukuk çözecek… İnternetteki durumu paylaşalım ki kimse aynı tufaya düşmesin…
Bugüne kadar
’ın ne kadar gösterisi varsa ailecek izledik… Yeni gösterisini de 4 Ocak’ta izlemek üzere harekete geçtik… Lise hazırlıktaki oğlum ve eşimle birlikte üç kişilik bilet almaya karar verdik. Hemen internete girdim; “Cem Yılmaz + 4 Ocak” yazdım…
Sonuçlar arasında ilk sırada yer alan ‘
’ adlı site son derece profesyonelce hazırlanmıştı… Ayrıntılı bilgi veriyordu, yani güvenilmemesi için hiçbir neden yoktu… Gönderdiği biletlerin üzerinde etkinlik biletleri satış uygulaması
’nun logosunun bulunması da ayrıca etkili oldu tabii…
Bir daha ne zaman böyle bir etkinliğe gideriz diye düşünerek en iyi yerden, üç kişi için 20.915,69 lira ödeyerek ‘alış’ımızı yaptık… Fakat, iş ‘veriş’ kısmına gelince tıkandı…
Epostamıza ilk mesaj geldi: “Biletleriniz hazırlanıyor…” Sonra, ikinci mesaj: “Buyurun, biletleriniz…” Üzerinde kapı gibi Passo logosu, kare kodlar falan tamam… Fakat o da ne? Kredi kartımdan 20 bin liradan fazla para çekilmesine rağmen, ödediğim bilet fiyatı 1.649 lira görünüyor, isim ise Fatih Akın Bayraktar…
Hemen, bir eposta mesajı yazdım ama geri döndü… Sonradan anlaşıldı ki dolandırıcılarla karşı karşıyaymışım… Bankayı durumdan haberdar ettim, paramı geri almayı ümitle bekliyorum…
Bu arada Passo’ya da durumu yazdım, henüz onlardan da cevap gelmedi… Konuya daha ciddiyetle eğilmelerini kendi
açısından önemli görüyoruz…
Bizim aldığımız derse gelince; her gördüğünüz sakallı, dedeniz olmayabilir.
Tabii içimdeki o yaman çelişki aklıma ünlü fıkrayı da getiriverdi: İdama götürdükleri adama sormuşlar, “Son sözünüz nedir” diye… Hemen cevap vermiş adam: “Ha bu bana ders olsun!”
Vaat, ‘icraatla’ değer kazanır…
Gayrimenkul sektörünün önemli oyuncularından
, “Konut Satın Alma Davranışları ve Gayrimenkul Sektörü Beklentileri” konusunda kapsamlı bir araştırma yaptırmış…
Araştırma şirketi
tarafından 15 şehirde 2 bin kişinin katılımıyla hayata geçirilen kapsamlı ölçümler, konut satın almak isteyenlerin kararlarını şekillendiren temel dinamikleri ortaya koymuş.
Buna göre; ‘
konut kredisi faiz oranı’
konut satın alma kararında
ile ilk sırada yer almış. ‘
Aylık taksitlerin bütçeye uygunluğu
’ yani vade imkânları, küçük bir farkla (yüzde 23) ikinci olmuş.
Konut satın alma sürecinde güvenlik faktörlerine ilişkin değerlendirmelerde ise katılımcıların
’u ‘
deprem dayanıklılık raporları
’nı ilk sırada dikkate aldığını belirtmiş. RAMS Türkiye, araştırmanın tamamı mutlaka web’te yayınlayacaktır…
Bu araştırma neden önemli derseniz…
ve
inşasının harcında geniş bir yeri olan ‘
’nin doğru bir örneği olduğundan…
Bir de firmaya
ihtiyaç ve beklentilerini tespit edip, bunlara cevap verecek fırsatı sunduğundan… Ha keza
projesi, bu beklentileri karşıladığını göğsünü gere gere iletişiminde kullanabilecek…
Üçüncüsü de emlak sektörü hakkında bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak istemeyenler için kaynak niteliği taşıdığından…
, araştırma ve projeyi şöyle yorumlamış: “RAMS Türkiye tarafından hayata geçirilen RAMS Park House Maslak Projesi’nin; ülke ekonomisi için anahtar role sahip inşaat ve yerinde dönüşüm/gayrimenkul geliştirme kulvarları bakımından öncü ve örnek nitelikte olduğunu görüyoruz. Bu güncel araştırma bulguları çerçevesinde ortaya çıkan vatandaş beklentileri ile projenin sunduğu ayrıcalıklı nitelik ve kazanımların tamamen uyuştuğu ve karşılandığı da açık…”
Ferman’a özellikle şurada katıldığımızı belirtmeliyiz; devletin başlattığı sosyal konut ve kentsel dönüşüm hareketinin özel sektörün desteğiyle büyümesinin değeri…
öncülüğünün
katılımıyla geniş kitlelere hizmet sunulması olarak sonuçlanması, öngörülebilir ve sabit oranlı finansman (5 yıl, sıfır faiz) imkânıyla konut sahibi olmayı erişilebilir bir hedef hâline getirmektedir… Yani
desteklenen
söz konusudur… Bunun gibi kampanya ve projeler, halka kazandırır, işte o da sürdürülebilir ekonomi ve istikrarın yegâne anahtarıdır…