Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a yapılacak olan üçüncü köprü için birçok noktanın netleştiğini ve bu yıl içinde kesinlike ihaleye çıkacaklarını söyledi ve ekledi: Güzergah da belli ancak nereler olduğunu açıklayamayız
İstanbul Boğazı'na yapılacak lastik tekerlekli tüp geçidin ardından Körfez Geçişi ve İstanbul-İzmir Otoyol Projesi'nde başarı sağlanan yap-işlet-devret (YİD) modeli bundan sonra bütün altyapı projelerinde kullanılacak. Hükümet böylece ekonomik kriz nedeniyle zora giren projeleri daha kısa sürede hayata geçirmeyi planlıyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a yapılacak üçüncü köprünü güzergâhını belli olduğunu ve bu yıl içinde ihaleye çıkacaklarını açıkladı.
Köprünün yapılacağı güzergahı açıklamayan Yıldırım, “Daha önce 6 alternatif vardı. Alternatifleri bire indirdik. Bu aşamada tek söyleyebileceğim, yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri'nin daha kuzeyinde olacağıdır” dedi. Bakan Yıldırım, güzergahı açıklamaktan özenle kaçınmasına karşın Yeni Şafak, Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinden köprünün güzergahıyla ilgili önemli bilgilere ulaştı.
Yeni köprü için ilk alternatif Beykoz-Tarabya. Bu güzergah, yeni köprü için en uygun nokta olarak kabul ediliyor. Bu hattın seçilme olasılığı yüzde 90 olarak gösteriliyor. Alternatif güzergah ise Beykoz-Sarıyer. Bu güzergah, Beykoz-tarabya'nın ardından ikinci en güçlü aday olarak gösteriliyor. Yıldırım, üçüncü köprü ihalesinde işletme süresinin yarışacağını söyledi.
Bu tür büyük projeleri kamu kaynağı ile gerçekleştirmenin çok zor olduğunu vurgulayan Yıldırım, ihalede kamulaştırma bedelinin büyük kısmını yüklenici firmanın yapacağına dikkat çekti. İhaleyi alan firmanın 500 milyon dolar kamulaştırma bedeli ödeyeceğine işaret eden Yılıdırım, “750 milyon liralık kamulaştırma yapılacak. Yani vatandaşa bu kadar kaynak aktarılacak. Ben niye bunu böyle yaptım? Kamulaştırmayı özel sektör hızıyla yapamayız. Kaynak yok, bir şey yok. Ondan sonra al başına belayı” ifadelerini kullandı.
İzmit Körfez geçişi ve İstanbul-İzmir Otoyol ihalesini de değerlendiren Bakan Yıldırım, İzmit Körfezi'nin iki yakasını birbirine bağlayacak köprü geçişinin 35 dolar olarak belirlenmesine yönelik “pahalı” eleştirisine de cevap verdi. Yıldırım, şöyle konuştu: “Alternatifi olmayan bir proje olsaydı, fiyatın yüksek olduğu konusundaki eleştirileri kabul edebilirdim. Alternatifi olmayan iş yaparsanız, o yasalarımıza göre de, Anayasa'ya da göre de vatandaş haklarına göre de yanlış bir şey. Hiçbir kısıtlayıcı şart yok.”