Sağlık Bakanlığı, Sağlıkta Dönüşüm Programı çerçevesinde, hasta memnuniyeti kavramını yerleştirmek için çalışmalarını hızlandırdı. Hasta memnuniyetinin ölçülmesine yönelik yöntem ve kriterleri belirlemek, konuyla ilgili anket ve benzeri çalışmalar yaparak sonuçların ülke genelinde uygulanma potansiyelini test etmek, hizmet alanlarında belirlenen ihtiyaç ve sorunları tanımlamak ve buna yönelik çözümler bulmayı hedefliyor.
Bakanlık bu hedefler doğrultusunda, hasta memnuniyetinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi konusunda araştırmalar yaparak, stratejik plan ve kararlara destek sağlanması; birinci ve ikinci basamaktaki hasta memnuniyetini ölçmeye yönelik çalışmaların düzenli yapılması; çeşitli saha araştırmalarının planlanması, yürütülmesi ve raporlanması; politika oluşturmaya yönelik çalışmaların yapılması ve yayınlanması amacıyla tam gün çalışma esasıyla uzun dönemli hasta memnuniyeti araştırmaları danışmanı istihdam edecek.
Hizmetin Ocak 2010 içinde başlatılması planlanıyor.
Hizmet süresi danışmanın performansına, Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü (TUSAK)'nün ihtiyacına ve finans kaynağının durumuna göre uzatılabilecek. İlgilenen danışmanlar TUSAK'tan bilgi alabilecek. (GazetePort.com)