Pegasus Havayolları, 2007'de yedirerek kazandı. Uçan restoranlar zincirine dönüşen Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, salatası iyi diye Pegasus'u tercih edenler olduğunu söyledi
Dünyadaki değişik örneklerden hareketle, Türkiye için ilk sayılan sivil havacılık uygulamalarını gelen tepkilere rağmen sürdüren Pegasus Havayolları, ısrarının meyvelerini toplamaya başladı. Pegusus'un geçen yılki 15 milyon euro kârının 9 milyondan fazlasını, uçuşlar sırasında yolcularına sattığı yiyecek-içeceklerden elde ettiği belirlendi. Pegasus Havayolları, ilk uyguladığında "suyu bile piyasanın 4-5 katına satıyorlar, böyle şey olmaz" diye "misafir" olarak nitelendirdiği yolcularının tepkisini almasına karşın, ısrar etti ve kazandı.
Geçen yıl Pegasus Havayolları'nı tercih eden 4 milyon 104 bin yolcu, uçak içinde kişi başına 2.86 euro harcama yaptı. Böylece Pegasus'un havadaki yiyecek içecek satışından cirosu 11.7 milyon euroya ulaştı.
Pegasus'un uçuşlarında market fiyatı 40 Ykrş olan yarım litrelik suyu 2 YTL'ye sattığı ve yolcuların tüketimine sunduğu diğer ürünlerde de ortalama 4-5 kat fazla fiyat uygulandığı dikkate alındığında, 11.7 milyon euroluk söz konusu cironun beşte biri olan 2.3 milyon euro girdi maliyeti olarak düşüldüğünde, geriye kalan 9.4 milyon euro doğrudan kar hanesine yazıldı.
Her yıl kârının yüzde 10'unu çalışanlarına dağıtacak olan Pegasus Havayolları'nın 2007'deki söz konusu payı 1.5 milyon euro olarak açıklamasıyla, geçen yıl toplamda 15 milyon euro kar ettiği ve bunun da 9.4 milyon eurosunun uçuşlardaki yiyecek-içecek satışlarından kazanıldığı ortaya çıktı.
Uçuşlardaki yiyecek-içecek satışı konusunda bu yılki hedeflerinin Yolcu başına 3.80 euro olduğunu söyleyen Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, "Ayda 300 binden fazla misafir Pegasus koltuklarından gelip geçiyor, bu denli büyük bir kitleye daha neler satılmaz ki" diyerek, uçakta Milli Piyango bileti satışı gibi örneklerin sürdürüleceği sinyali verdi. Pegasus Havayolları'nın bu yıl 4 milyon 376 bin yolcu taşımayı hedeflediği düşünüldüğünde, kişi başına 3.80 euroluk harcama ortalamasıyla, uçuş sırasındaki yiyecek-içecek satışı cirosunun 16.6 milyon euroya ulaşması, bunun da maliyetler düşüldükten sonra 13.3 milyonunun doğrudan kar hanesine yazılması bekleniyor.
Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, dünyadaki örnekleri incelendiğinde yolculuk sırasında uçak içindeki ekstra satışların kişi başına ortalamasının 7-8 euroyu bulduğunu söyledi. "Sinemaya gittiğinizde, arada birileri gelip size 'al şunu iç' diye bedava su dağıtmıyor. Siz sinemaya film izlemek için para ödüyorsunuz" diye uygulamayı savunan Sabancı, "Easy Air'de veya başka örneklerde uçağa bindiğinizde adamlar karşınıza öyle bir alışveriş setiyle geliyorlar ki, kendinizi resmen Migros'ta zannediyorsunuz" dedi.