Krizin etkisiyle yüzde 30 gerileyen Doğtaş, KDV indirimiyle yüzde 20 artıya geçti. Önümüzdeki yıl iç pazarda yüzde 20, dış pazarda yüzde 30 büyüme öngören firma, dünya markası olmak için kolları sıvadı
Doğtaş Genel Müdürü İsmail Doğan, şirket olarak önümüzdeki yıl iç pazarda yüzde 20, dış pazarda yüzde 30 büyüme öngördüklerini bildirdi. Bu yıl nisan ayına kadar, küresel mali krizin de etkisiyle geçen seneye oranla yüzde 30'luk bir gerileme yaşadıklarını kaydeden Doğan, KDV'nin yüzde 18'den 8'e indirilmesinin ardından sektörde ciddi bir hareketlilik yaşandığını belirtti.
Doğan, bu dönemde satışların arttığını ve yüzde 30'luk gerilemeden yüzde 20'lik artıya geçtiklerini ifade ederek, 'KDV indiriminin sürdüğü dönemde, geçen seneye oranla yüzde 25'lik artıya geçtiğimiz zamanlar oldu. Genel olarak yıl sonu itibariyle yüzde 20'lik bir büyüme sağlayacağız' dedi. Kriz döneminde özellikle KDV indiriminden sonra işçi alımları yaptıklarını ve 24 saat esaslı, 3 vardiya gece gündüz çalışıldığını belirten Doğan, KDV indiriminin bitmesinin ardından eski çalışma sistemine geri döndüklerini söyledi.
Doğtaş'ı dünya markası yapıp, dünyanın her yerinde aranan, bilinen ve rekabet edebilen marka haline getirmek istediklerini belirten İsmail Doğan, “Mobilyada güçlü olan İtalya'ya satış yapıyoruz, 2010 yılında Çin'deki fuara katılıp, oranın pazarına da girmek istiyoruz. Çin'e mobilya satmak istiyoruz” dedi.