Kral TV'nin izlenme oranını artırmak için yayın stratejisini değiştiren TMSF'nin ilk hedefi 20 milyon dolarlık reklam geliri
İmar Bankası operasyonu kapsamında Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF) elkoyduğu Uzan Grubu'na ait Kral TV satışından beklenenden az gelir elde edilmesinden sonra arayışlar sürüyor. Kanalın reklam gelirlerini artırmayı hedefleyen TMSF, böylece Kral TV'nin satışından yüksek gelir elde etmenin hesabını yapıyor. Bu amaç doğrultusunda yayın stratejisini değiştiren TMSF'nin ilk hedefi ise 2007'de kanalın reklam gelirini 20 milyon dolara çıkarmak istiyor.
TMSF, yeni yayın stratejisinin başarılı olup olmadığını reytinglerden izleyecek. Birkaç hafta sonra belli olacak olan reytinglere göre yeni programlar ve diziler ele alınacak. Bu doğrultuda satışın daha da cazip hale gelmesi bekleniyor. TMSF'nin yeni yayın stratejisi kapsamında Türkiye'nin ilk müzik kanalı olarak bilinen Kral TV'de, müzik yayınını yanı sıra tartışma programları ve haber bültenleri yayınlanıyor.
Kral TV için geçen yıl Çukurova Grubu adına ihaleye giren AKS Uluslararası Yayıncılık kapalı zarf usulüyle 45 milyon 100 bin dolar teklif vermış ancak TMSF ihaleyi onaylamadığı için satış gerçekleşmemişti. Kral TV'nin yüzde 3 oranında izlenilirlik payı bulunuyor.