Cadde mağazaları ile AVM'lerin yılda 1,5 milyar $ enerji faturası ödediğini belirten AMPD Başkanı Oral, enerjide yüzde 20'lik indirim bonusunun kendilerine de verilmesiyle 300 milyon $ tasarruf yapılabileceğini söyledi
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, enerjide yüzde 10 tasarruf şartıyla turizm ve sanayiye verilen yüzde 20'lik indirim avantajının perakende sektörüne de tanınması gerektiğini belirterek, “300 milyon $'lık tasarruf sağlayabiliriz” dedi.
AMPD ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın işbirliğiyle başlatılacak “ENVER (Enerji Verimliliği) Perakende Sektöründe” kampanyasının tanıtımında konuşan Oral, perakende sektörünün bir tür bacasız fabrika gibi çalıştığını ve bu anlamda teşvik görmesi gerektiğini belirterek, “Sanayi adı altında çalışmıyor ama gerektiğinde bir sanayi işletmesinden daha yoğun, hem istihdam hem enerji yönünden kullanım sağlıyor. Teşviklerin sanayiyle kısıtlı kalmayıp sektöre de uzatılması gerekir” dedi.
Mevcut alışveriş merkezleri (AVM) yapılırken enerji maliyeti düşük olduğu için ekipman seçiminde tasarrufa dikkat edilmediğini belirten Oral, alınacak tedbirlerle yaklaşık yüzde 20 oranında tasarruf yapılabileceğini anlattı. Sektörün enerji faturasının yıllık yaklaşık 1,5 milyar dolar olduğu bilgisini veren Oral, yüzde 20'lik tassarrufla 300 milyon dolarlık bir değeri geri döndüreceklerini ve bunu da yeni yatırımlarda kullanarak istihdamı arttıracaklarını vurguladı.
AVM'lerde artan enerji maliyeti nedeniyle mağazaların kiralar kadar enerji faturalarıyla karşı karşıya kaldığını ifade eden Nuşin Oral, bu durumun sürdürülemez olduğunu vurguladı.
2008 yılı aralık ayı sonu itibariyle Türkiye genelinde 5 bin metrekarenin üzerindeki alışveriş merkezi (AVM) sayısının 202'ye, organize perakende satış alanının 17,5 milyon metrekareye ulaştığını belirten Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, organize perakendenin geçtiğimiz yıl yüzde 7 büyümeyle toplam 80 milyar TL ciro elde ettiğini söyledi. Nuşen Oral, bakanlıkla görüştükleri bir başka proje daha bulunduğunu bildirerek, ABD'de dönem dönem gerçekleştirilen KDV'siz satışlara benzeyen, 2-3 defa 10'ar gün uygulanabilecek KDV'siz satış projesi üzerinde çalıştıklarını da sözlerine ekledi.