Tüketici krizde ucuzluğu seçti

Aa
00:0028/01/2010, Perşembe
G: 27/01/2010, Çarşamba
Yeni Şafak
Tüketici krizde ucuzluğu seçti
Tüketici krizde ucuzluğu seçti

Kriz yılı olan 2009'da tüketici davranışlarında farklılık görüldü. Satın alma kararını ertelemeyen alıcılar, daha fazla araştırma yapma gereği duyarken, fiyatı daha düşük ürünlere yöneldi

Sahibinden.com verilerine göre, tüketicinin alışveriş davranışlarında önceki yıllara göre farklılıklar gözlemlendi. Tüketiciler, satın alma kararı verirken daha fazla araştırma yapmaya başladı.

Sahibinden.com Genel Müdürü Burak Ertaş, 2009 yılı içerisinde her bir kullanıcının sitede geçirdiği sürenin yüzde 8 artarak, 14 dakikaya ve ziyaret başına açtığı sayfa sayısının 34'e ulaştığını anlattı. Özellikle krizin iyice hissedilmeye başladığı mart ayından itibaren Sahibinden.com aracılığıyla satılan ürünlerin ortalama satış fiyatında düşüşler gözlemlendiğini kaydeden Ertaş, bununla birlikte satılan ürünlerin adetlerinde sitenin büyümesine paralel artışın, devam ettiğini belirtti.

AKTİF İLANLARDA ZİRVE ALIŞVERİŞİN

Ertaş, 'Tüketicilerin alışveriş kararlarını ertelemediklerini, fakat fiyatı daha düşük ürünler almaya yöneldiklerini söyleyebiliriz' dedi.

Yıla, 858 bin ilan ile başlayan sitenin, aktif ilan sayısının yüzde 50'den fazla artış göstererek, yılı 1 milyon 300 bin ilan ile kapattığına değinen Ertaş, 2009 yılında aktif ilan sayısındaki en fazla yükselmenin yüzde 80 oranıyla alışveriş kategorisinde yaşandığını söyledi.

Ertaş, bu kategorinin altında yer alan bilgisayar ve cep telefonu kategorilerinin görüntülenme sayılarındaki artışın, yılın dikkat çeken verileri arasında yer aldığına dikkat çekti.

ÖDEME GÜVENLİĞİ ÖNEMLİ

Burak Ertaş, geçen yıl sitenin Güvenli e-Ticaret sistemi kullanılarak satılmak istenen ürün sayısının, yüzde 135 oranında artığına işaret ederek, 'Bu veriden hareketle tüketicilerin internet üzerinden yapılan alışverişlerde, ödeme güvenliğine daha fazla önem vermeye başladığını söyleyebiliriz' diye konuştu. Ertaş, her ay 12 milyon farklı kişinin, Sahibinden.com'u kullandığını belirtti.


3 milyon kişi online alışveriş yapıyor

Burak Ertaş, Türkiye'de internet kullanım oranının her geçen gün artığına işaret ederek, Türkiye'deki 26 milyon kullanıcının sadece 3 milyonunun online alışveriş yaptığını kaydetti.

2010 yılında bilgisayar kullanımının artması ve daha önce internetten alışveriş yapmamış kullanıcıların alışveriş için interneti tercih etmesi nedeniyle, e-ticaret piyasasının daha da büyüyeceğini vurgulayan Ertaş, ekonomideki iyileşmeye paralel olarak piyasalardaki hareketlenmenin ticarete yansımasını beklediklerini, piyasalardaki hareketlenmenin, online alışverişi de pozitif yönde etkileyeceğini söyledi.