Global tüketici Türk markası kullanıyor

İstanbul
00:008/01/2008, Salı
G: 8/01/2008, Salı
Yeni Şafak
Global tüketici Türk markası kullanıyor
Global tüketici Türk markası kullanıyor

Türk şirketleri dünya pazarlarında büyümesini sürdürürken, Türk markaları da artık dünya tüketicilerinin tercih ettiği markalar. Üretiminin yüzde 90'ını ihraç eden Vestel, tüm kıtalarda 106 ülkeye ürün satıyor

Global oyuncu haline gelmeye başlayan Türk şirketleri, ürünlerini birçok ülkeye ihraç eder konuma geldi. Türk şirketleri dünya pazarlarında büyümesini sürdürürken, Türk markaları da dünya tüketicilerinin tercih ettiği markalar haline geliyor. Üretiminin yüzde 90'ını ihraç eden Vestel, tüm kıtalarda toplam 106 ülkeye ürün satıyor. Arçelik, 5 kıtada toplam 106 ülkeye ihracat yaparken, dünyada yaklaşık 75 milyon hanede ürün ve hizmetlerini tüketicilerle buluşturuyor. 2007 yılında yurt dışı yatırımlara ağırlık veren Ülker Şirketler Topluluğu da, yılın son ayında Türkiye tarihinin “en büyük” yurt dışı satın almasını gerçekleştirdi. Yıldız Holding tarafından gerçekleştirilen satın alma ile Godiva, 850 milyon dolara topluluk bünyesine katıldı. 75'ten fazla ülkeye ihracat yapan Eczacıbaşı Yapı Grubu ise yurt dışında ürünlerini 150'den fazla mağazada ve 2 bini aşkın satış noktasında teşhir ediyor. Fransa, Avusturya, Almanya, Çek Cumhuriyeti, Romanya, İngiltere, İspanya, İtalya, Ürdün ve Dubai'de 11 temsilciliği ve toplam 40 ülkede 43 bayiden oluşan uluslararası bayi ağı bulunan Temsa'nın da, Mısır fabrikasının 2008 yılının ilk yarısında faaliyete başlaması hedefleniyor. Turkcell'in 45 milyon oransal abonvesi bulunuyor. Ukrayna'da life markasıyla faaliyet gösteren Astelit, 30 Eylül 2007 itibarıyla 7,6 milyon abonesiyle yüzde 14 pazar payına sahip iken, Turkcell'in Fintur aracılığıyla sahip olduğu Kazakistan'daki iştiraki Kcell ve Azerbaycan'daki Azercell, pazarlarında lider operatörler olarak, Gürcistan'daki Geocell ve Moldova'daki Moldcell ise ikinci en yüksek pazar payına sahip operatörler olarak faaliyet gösteriyor.

5 KITADA 106 ÜLKEYE İHRACAT

Arçelik, 5 kıtada 106 ülkeye ihracat yaparken, dünyada 75 milyon hanede ürün ve hizmetlerini tüketicilerle buluşturuyor. Arçelik A.Ş, uluslararası markası Beko ile İngiltere soğutucular pazarında liderliğini sürdürürken, Belçika ve Litvanya fırın pazarınında da birinci sırada yer alıyor. Türkiye pazarında Arçelik markasının ardından ikinci sırada yer alan Beko, Azerbaycan, Gürcistan ve Irak dayanıklı tüketim sektörünün lider markası konumunda bulunuyor.


Vestel, Avrupa lideri

Üretiminin yüzde 90'ını ihraç eden Vestel, tüm kıtalarda 106 ülkeye ürün satıyor. Vestel, ihracatının yüzde 80'ini AB ülkelerine yapıyor. Son 12 yılda 106 ülkeye gerçekleştirilen ve 12,5 milyar doları aşan ihracatı ile dayanıklı tüketim malları sektöründe 7 yıldır üst üste ihracat birinciliğini koruyan Vestel, 2007'de 2,7 milyar dolar ihracat gerçekleştirirken, 2008 hedefi 2,9 milyar dolar.


75 ülkeye ihracat

Tofaş'ın ihracat hacmi yılın ilk dokuz ayında 100 bin 170'e ulaşırken, Tofaş 75 ülkeye ihracat yapıyor. 2007-2009 arasında yatırımını 870 milyon euroya çıkaracak olan, 2007'de de 340 milyon euroluk yatırım yapacak Tofaş, yüzde 70'den fazlasını ihracatın oluşturduğu, 360 bine çıkacak kapasitesini kullanan bir şirket haline gelmeyi hedefliyor.