Sigorta sektöründe 2008 yılsonu itibariyle reel büyüme beklenmediğini dile getiren Liberty Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Hakan Şahin, sektörün her duraklama döneminde olduğu gibi önümüzdeki dönemlerde de çekim gücünü artırıp büyümeye devam edeceğini söyledi
Liberty Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Şahin, son dönemde gerek dünyanın gerekse ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik koşulların, sigorta sektörünü de etkilemeye devam ettiğini söyleyerek, sigortacılığın her şeye rağmen önümüzdeki yıllarda büyümesini sürdüreceğini söyledi. Sigorta sektörünün 2008 yılı sonunda reel prim artışının negatif tahmin edildiğini dile getiren Şahin şu değerlendirmeyi yaptı: “Son dört, beş senedeki gelişmelere baktığımızda, Türk sigorta sektöründeki prim artış hızını Avrupa ve Amerika'daki sigorta sektörleri ile kıyasladığımızda, oldukça iyi bir seviyede olduğunu görüyoruz. Türk sigorta sektörünün geçmiş kriz yıllardaki performansına baktığımızda ise 1994 yılında reel olarak yüzde -26 ve 2001 yılında ise -yüzde -31 küçüldüğüne tanık oluyoruz.”
Kriz yıllarındaki olumsuz gelişmelere rağmen, takip eden yıllarda sigorta sektörünün küçülmenin acısını çıkaracak şekilde büyümeler gerçekleştirdiğini hatırlatan Hakan Şahin, “Türk sigorta sektörü her şeye rağmen önümüzdeki yıllarda da çekim gücünü arttıracak ve büyümesine devam edecektir” dedi.
Liberty Sigorta'nın dünya çapındaki tecrübe ve bilgi birikimini acenteleriyle paylaşıp bu sıkıntılı günlerde onların yanında olup gelirlerini artırmalarına katkı sağlayacağını belirten Şahin, “Özellikle bireysel alanlarla orta ve küçük ölçekli işletmeler için sunacağımız fırsatlar ve hizmet kalitesi en önemli iş ortaklarımız olan acentelerimizle büyümemize olanak sağlayacaktır” dedi.
Liberty Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Şahin sözlerini şöyle noktaladı: “Liberty Mutual Group dünyada 30'un üzerindeki ülkede 40 binin üzerindeki çalışanı ile güven veren bir markadır. Liberty'nin özellikle bireysel sigortalar anlamındaki yeni ürünleri, dünya tecrübesi ve pazarlama faaliyetlerini Türkiye'de de iyi tanıtacağız. Tabiî ki ekip olarak gerek acentelerimizin gerekse de bölge ve satış ekibimizin gelişimini, performansını sürekli izliyor olacağız.”