2 bin 400 rakımlı KOP'ta karla mücadele

Aa
00:0031/01/2010, Pazar
G: 31/01/2010, Pazar
Yeni Şafak
2 bin 400 rakımlı KOP'ta karla mücadele
2 bin 400 rakımlı KOP'ta karla mücadele

Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, Türkiye'nin en zorlu geçitmerinden 2 bin 400 rakımlı KOP Dağı Geçidi'ndeki yapılan karla mücadele çalışmalarını anlattı. Altıok, sürücüleri trafik kurallarına uymaları konusunda da uyardı.

Türkiye'nin zorlu geçitlerinden 2 bin 400 rakımlı Kop Dağı Geçidi'ndeki karla mücadele çalışmaları yerinde basın mensuplarına izlettirildi. Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, Erzurum-Bayburt kara yolu üzerinde bulunan Kop Dağı geçidinin zirvesinde yapılan karla mücadele çalışmalarını bir süre basın mensuplarına izlettirerek, bakımevinde basın toplantısı yaptı.

Türkiye'de en fazla yüksek rakımlı geçitlerin bu bölgede olduğunu, söz konusu geçitlerde ise karla mücadelenin özellikle karlı ve tipili havalarda güç şartlar altında yapıldığını anlatan Altıok, uzun yol sürücülerine uyarılarda bulundu.

Yoğun kar yağışlı ve tipili havalarda özellikle uzun yol ve yüksek kesimlerde seyredecek sürüceleri almaları gereken tedbirler konusunda uyaran Altıok, şunları söyledi: 'Öncelikle olumsuz hava koşullarında mutlaka yola çıkması gereken sürücülerimiz, kurumumuzun 159 Yol Bilgi Hattı'nı arayarak yol durumunu öğrensinler. Bu hat 24 saat açık, cep telefonları dahil ücretsiz ve sağlıklı bir şekilde hizmet vermektedir. Sürücülerimiz ayrıca araçlarında zincir bulundursun, trafik kurallarına ve işaretlerine de mutlaka uyum sağlasınlar. Aksi taktirde kardan kapalı yolları açmanın haricinde yolda kalan, kara saplanan araçları kurtarmak için çekici, kurtarıcı gibi araçlarla birlikte özel bir çalışma gerekiyor.'


YILDA 4 BİN 500 TON TUZ ATILIYOR

Altıok, Karayolları 12. Bölge Müdürlüğünün bölgede Erzurum, Kars, Ağrı, Ardahan ve Iğdır illeri ile birlikte Artvin, Bayburt ve Erzincan'ın da bir bölümü toplam 3 bin 473 kilometre yol ağında çalışma yaptıklarını söyledi.

Karla mücadele çalışmalarını 888 personel ve 697 iş makinesiyle yürüttüklerini anlatan Altıok, kar temizliği yaparken, buzlanmaya karşıda yollarda tuzlama çalışmaları yaptıklarını, yılda 4 bin 500 ton tuzun agrega kullanılarak buzlu yollara serpildiğini kaydetti.

Altıok, bölgedeki toplam 26 bakımevinde iş makinelerini kullanan personelin barınmalarının yanı sıra yolda kalan insanların da zaman zaman misafir edildiğini belirtti.


ERZURUM İÇİN 3 ÖNEMLİ PROJE

Altıok, Erzurum'un Karadeniz'e ulaşımında bölünmüş yollarla birlikte 3 önemli projesinden de söz ederek, şöyle konuştu:

'Bunlardan biri Kop Dağı Tüneli. 3 bin 167 metre uzunluğundaki çift tüplü proje ihale aşamasında. Bu yıl ihale yapılır ve 3 veya 4 yıl içerisinde tamamlanırsa, Erzurum-Bayburt ve dolayısıyla Gümüşhane ve Trabzon yolu 6 kilometre daha kısalacak. Diğer proje, Erzurum-İspir-Rize kara yolu üzerindeki Ovit Dağı Tüneli. Bunun proje çalışmaları devam ediyor. Erzurum için üçüncü çalışma ise Tortum Gölü kıyısındaki 2 kilometre uzunluğundaki tünel. Bu da proje aşamasında.'


BÖLÜNMÜŞ YOLLAR

Erzurum'un coğrafi konum durumuyla önemine işaret eden Altıok, ulaşım koridorlarının kesiştiği Erzurum'un dolaylı olarak 4 ülkeye sınırı olduğunu, bunun için de yol yapım çalışmalarında önemli bir yere sahip olduğunu kaydetti.

Bölgede 2003 yılında toplam 99 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunun geçen yıl sonu itibariyle 918 kilometre uzunluğa ulaştığını bildiren Altıok, hedeflenen uzunluğun bin 166 kilometre kaliteli kaplama olduğunu sözlerine ekledi.