Sorunsuz bir eğitim için yeni Anayasa istiyoruz

Rafet Açıkgöz
00:0019/06/2009, Cuma
G: 19/06/2009, Cuma
Yeni Şafak
Sorunsuz bir eğitim için yeni Anayasa istiyoruz
Sorunsuz bir eğitim için yeni Anayasa istiyoruz

2008- 2009 Eğitim-Öğretim yılını değerlendiren Eğitim-Bir-Sen Aksaray Şube Başkanı Mahmut Aslan, 800 bin civarında eğitim çalışanın bulunduğu camiada ciddi sorunların yaşandığını söyledi. Aslan, sorunsuz bir eğitim için öncelikle, bireyi merkeze alan, demokratik, insan haklarına saygılı yeni bir Anayasa'nın şart olduğunu ifade etti.

Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı Eğitim-Bir-Sen Aksaray Şubesi ve basın mensupları akşam yemeğinde bir araya geldi. Toplantıda, Aksaray Şube Başkanı Mahmut Aslan, eğitimin ve eğitimcilerin sorunları hakkında açıklamalarda bulundu. 2008- 2009 Eğitim-Öğretim yılının genel bir değerlendirmesini yapmak için toplantıyı düzenlediklerini kaydeden Mahmut Aslan, "2008-2009 eğitim-öğretim yılı, toplam 14 milyon 547 bin öğrencinin karnelerini alarak yaklaşık üç aylık tatil dönemine girmesiyle birlikte sona ermiştir. Milli Eğitim Bakanlığı'nın çeşitli kademelerinde görev yapan yönetici ve personel ile birlikte 800 bin civarında eğitim çalışanı bulunmaktadır. Bu kadar büyük bir örgüte sahip eğitim camiamızın sorunları da büyüktür. Ancak, ne yazık ki, biriken sorunlar çözülemeden bunlara yenileri eklenmekte; onlarca sorun çözüme kavuşturulmadan bir sonraki döneme devir olmaktadır" dedi.


ANA SORUNLAR BELLİ

Bu yıl yapılacak toplu görüşmelerde eğitim çalışanlarının sorunları dile getirmeyi ve önemli sonuçlar elde etmeyi hedeflediklerini kaydeden Mahmut Aslan, "Eğitim Bir Sen tüm illerde olduğu gibi, Aksaray'ımızda da büyümeye devam etmektedir. Geçen yıl 1464 üye sayısıyla ilimizde eğitim iş kolunda yetkili sendika olmayı başaran Eğitim Bir Sen Aksaray Şubesi bu yıl da üye artışını devam ettirerek 1694 üyesi ile yetkili sendika olma durumunu devam ettirmiştir. Eğitim Bir Sen yetkiyi hizmete dönüştürmek, üyelerinin ve tüm eğitim çalışanlarının sorunlarına eğilmek ve bu sorunlara çözüm üretme gayretinde olacaktır. Bu manada eğitimde yaşanan sorunları ana başlıklar halinde şöyle ele almak mümkündür: Eğitime ayrılan kaynağın yetersizliği, bölgeler arası öğretmen açığında farklılıkların bulunması, okulların ödenek ve hizmetli ihtiyacı, öğrenme ortamlarının yetersiz oluşu, eğitimin ezberci ve sınavda soru çözmeye endeksli oluşu, öğretmenlerin özlük haklarının yetersizliği, öğretmen açığı, sözleşmeli öğretmenlik" diye konuştu.


FIRSAT EŞİTLİĞİ FİİLÎ OLARAK GERÇEKLEŞMELİ

Sorunsuz bir eğitim için öncelikle, bireyi merkeze alan, demokratik, insan haklarına saygılı yeni bir Anayasa istediklerini kaydeden Mahmut Aslan, "Yeni Anayasa'nın yanısıra mesleki saygınlık sağlayan bir kamu personel sistemi gerektiğini düşünüyoruz. Yeni anayasada eğitim hakkı; 'fırsat ve imkân eşitliği', 'hayat boyu öğrenme' ve 'din eğitimi ve öğretimi' konuları sorun olmaktan çıkarılacak şekilde düzenlenmeli; eğitim ve öğrenim hakkı konusunda bireylerin her dönem ve her yöne doğru tercih değişikliği yapmalarına imkân veren bir kurguyu içererek eğitimde imkân ve fırsat eşitliğinin fiilî olarak gerçekleşmesi sağlanmalıdır" şeklinde konuştu.


KADINLARIN ÖNÜNDEKİ ENGELLER UTANÇ VERİCİ

Kadınların eğitim ve çalışma hayatına katılmasının engellendiğini ifade eden Aslan şunları söyledi; "Kadınlar açısından gerek çalışma hayatında gerekse eğitim ve öğretimde yaşanan olumsuzluklar; inanç hürriyetinin, eğitimde fırsat eşitliğinin, bilimsel düşüncenin birileri tarafından sözlüklerde yer verilen soyut birer ifade olarak görüldüğünü göstermektedir. İnancının gereğini; düşüncesi ve yaşayışı yanında giyimine yansıtan kızlarımızın özgürlüklerinin okul kapılarında son bulması, milletimizin hak etmediği bir utanç resmidir. Bundan daha kötüsü, ülkemiz, üniversite kapılarından çevrilen başörtülü kızlara inat, 'Haydi Kızlar Okula' kampanyalarının düzenlendiği bir ülke olarak tarihe geçmiştir. Girmeye çalıştığımız Avrupa Birliği ülkelerinde bile başörtülüler milletvekili olarak parlamentoya girerken, ülkemizde hala çalışma hayatı ve eğitimde kadınlara yönelik ayrımcılık yapılıyor olmasının mantıklı bir izahı olamaz. Bu utançtan biran evvel kurtulmamız için çağdışı yasaklara son verilmelidir"


KATSAYI ADALETSİZLİĞİNE SON VERİLMELİ

"Binlerce öğrenciyi mağdur eden haksız, adaletsiz katsayı uygulamasına son verilmelidir" diyen Mahmut Aslan, "ÖSS'de meslek liselilerin aleyhine uygulanan katsayı engeli nedeniyle söz konusu okulların öğrenci sayısı giderek düşerken, düz liselerin kapasitesi ise sağlıksız şekilde artmaktadır. Bu engel kaldırılmalı, meslek liselerinin teşviki için ilave puanlar verilerek, bu okullar cazip hale getirilmelidir" şeklinde konuştu.