Materia, “Hem fazla para harcamayayım, hem de trafikte tüm gözler benim üzerimde olsun” diyenler için biçilmiş kaftan... Küçük görünümlü araç, içine girildiğinde ferah bir ortam sunuyor
Daihatsu'sun kübik modeli Materia, bu haftaki test köşemizin konuğu oldu. Araç dışarıdan bakıldığında oldukça küçük bir kasaya sahip gibi görünse de dış görünüşün ne kadar aldatıcı olabileceğini Materia'nın içine geçince anlıyoruz. Sürücü koltuğundayken araç içinde kesinlikle yer sıkıntısı çekmiyorsunuz. Üstüne üstlük, uzun boyluların çok sık yaşadığı kafanızın tavana değeceği hissini de Materia'da yaşamıyorsunuz. Bunun yanında diz mesafesinin de hayli geniş olduğunu vurgulamakta yarar var. Bu güzel bir şey.
Bizim kullandığımız araç Materia'nın otomatik şanzımana sahip Silver modeliydi. Düz vitesli versiyonu kullanmak bize nasip olmasa da otomatik şanzımanın bu araca fazlasıyla yakıştığını söyleyebiliriz. Farklı tasarım trafikte yol alırken de kendini hissettiriyor. Aracı beğeniyle süzen meraklı bakışlar bir yana sıkışık İstanbul trafiğinde “Abi kaç beygir?” diye soran kamyon şoförlerine aracı anlatmaya başlasanız da sonradan kendinize gelip aracın keyfini sürmeye geri dönüyorsunuz. Materia'nın farklı tasarımından biraz da olsa söz etmekte yarar var: Dışardan bakınca fark edilen keskin hatlar, dikdörtgen formlu farlar ve dik yerleştirilen ön camlar, yola tam hakimiyet hissi veriyor. Materia'da arka koltuklar ileri geri hareket ettirilebildiği gibi 230 litrelik bagaj hacmine sahip aracın arka koltukları yatırıldığında 619 litrelik bagaj hacmine ulaşılabiliyor.
Araç sadece 1,5 litrelik benzinli bir motora sahip. Bu motorun hem otomatik hem de manuel şanzıman seçeneği var. Otomatik versiyonlu Materia 103 beygir güç üreten 1,5 litrelik benzinli motora sahip. 100 kilometrede ortalama 7,2 litre yakıt tüketen Materia, Silver ve Gold olmak üzere iki farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Gold versiyonunda Silver'a ilave olarak ön sis farları, 15 inç alüminyum jantlar da var.