14-16 Ocak 2011 tarihleri arasında İstanbul Feshane Kongre ve Kültür Merkezi'nde ziyaretçilerini ağırlayacak olan 'Hac ve Umre Fuarı ürün ve hizmet üreten profesyonellerle tüketiciyi bir araya getiriyor. Yarın son günü olan fuar beklenilenin üzerinde bir ilgi görüyor
2011 yılında 3 bin metrekarelik bir alanda organize edilecek olan Hac ve Umre Turizm Fuarı, turizm profesyonellerinin şekillendirecekleri görüşmeler için çok önemli bir platform özelliği taşıyor. Hac ve Umre Turizm Fuarı'nın programında hac ve umre alanlarında faaliyet gösteren seyahat acentelerinin alıcılarla buluşmasının yanı sıra inanç turizmi ve alternatif konseptteki otellerin de Türk turizmcilere tanıtımı planlamak var. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 40 bin kişinin ziyaret ettiği söz konusu fuarın en önemli ziyaretçi hedef kitlesini özellikle seyahat acenteleri, havayolları, otel zincirleri ve turizm profesyonelleri oluşturuyor. Bu bağlamda inanç turizmi temasının işleneceği, ülkemizin inanç turizminde önemli yerde olan illerinin tanıtılacağı ve hac ve umre konularında uzman olan seyahat acentelerinin katılımlarıyla İstanbul Feshane Kongre ve Kültür Merkezi'nde 14-15-16 Ocak 2011 tarihlerinde bir araya geliyor.
“Şubat 2010 tarihinde gerçekleştirilen “1. Umre Fuarı” inanç turizmi organizasyonu yapan acenteler ve sektör için bir ilkti” diyen Aktif Fuarcılık Genel Koordinatöre Merve Asileren şu bilgileri verdi: “İlk fuarları yapmak çok zordur. Sektörün böyle bir fuara ihtiyaç olduğuna inanması gerekir. Biz bu alanda büyük bir boşluğun olduğunu gördük. Hac ve umreye gitmek isteyenlerin acente seçiminde zorlandıklarını, kulaktan duyma bilgilerle acente seçtiklerini, kötü niyetli kişilerin bu boşluktan faydalanarak insanları kandırdıklarını, mağdur ettiklerini gördük. Bu fuarı yaparsak hac ve umreye gidecek kişiler acentelerini görerek seçer, mağdur olmazlar diye düşündük. Geçen sene fuarımızı 40 bine yakın kişi ziyaret etti. Doğrusu bu bizim beklentilerimizin çok çok üzerinde bir rakam oldu. Çok coşkulu bir organizasyondu. Öyle ki, fuara katılan acentelerin ellerindeki broşürler bile fuar bitmeden tükendi. Acenteler bir senede gönderecekleri kişi sayısını 4 günlük fuarda yakaladı.”
Bu sene fuarı Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TURSAB) ile birlikte yaptıklarına değinen Merve Asileren şöyle devam etti: “Bu seneki fuar öncesine göre daha nitelikli. Acenteler ziyaretçilerin ne istediklerini artık biliyor. Tanıtımlarını buna göre yapıyor. Fuara gelen her kişi, yapacağı tüm kutsal yolculuklarını veya diğer turizm faaliyetlerini bu fuarda kıyaslayarak karar verebilecek. Hem de rekabetten dolayı en uygun fiyata. Bu sene geçen yıldan farklı olarak, büyük şirketlerin sahip ve yöneticilerinin de fuara ilgi gösteriyor. Bu alanda bir tanıtım faaliyeti gerçekleştirdik. Türkiye'de artık birçok firma ve kuruluş çalışanlarını ödül olarak Avrupa'ya değil, umreye veya alternatif yeni ülkelere gönderiyor.” Geçen sene fuarla birlikte umreye gitme oranını artırdığını belirten Merve Asileren sözlerini şöyle sürdürdü: “Böyle güzel bir katkımız oldu. İkincisi firmalar alternatifler oluşturuyor. Ziyaretçi, ziyaretini kaç günle planlayacak, hangi otelde kalacak fuarda kendisi karar verebilecek. Kalacağı otelin Kabe'ye ve Ravza'ya uzaklığını bilecek. Bu sene hac ve umre organizasyonu yapan acentelerin yüzde 90'ı fuara katılıyor. Geçen sene yüzde 50 civarında idi. Yani sektör bu fuarın bir ihtiyaç olduğunu ve kendi işini kolaylaştırdığını gördü.”
Fuara ağırlıklı olarak Türk firmaları katılıyor. Yabancı firma sayısı da geçen seneye göre arttı. Turizm sektöründe, acenteler ortak organizasyonlar yapıyor. Mesela Ürdün'de bir acenteyle Türkiye'deki bir acente ortak çalışıyor. Bu nedenle Ürdün'deki acentenin bu fuara katılmasının bir anlamı olmuyor. Tüm halkımızı bu fuarımıza davet ediyoruz. geçen sene olduğu gibi bu sene de fuarımızı ziyaret edenlerden 3 kişiyi ücretsiz umreye gönderiyoruz. Seçimlerini görerek yapsınlar. Kutsal mekanlarda yurtiçi ve yurtdışı ziyaretlerinde sürprizlerle karşılaşmasınlar..
Türkiye'de dünya standartlarında kaliteli, uluslararası ihtisas fuarları düzenleyerek Türk firmalarının sektördeki diğer markalarla tanışmasını ve ihracat girdilerini artırmayı amaçlayan Aktif Fuarcılık düzenlediği fuarlar çerçevesinde Türk ihracatçılarına potansiyeli yüksek pazar olanakları sağlıyor. 2010 itibariyle Türkiye merkezli projelerle dünyanın dört bir yanındaki firmaları bir araya getirmeyi hedefleyen Aktif Fuarcılık bir fuarı kusursuz yapan tüm ayrıntıları katılımcı firmalar adına organize ediyor.
Türkiye'nin coğrafi konumundan yararlanarak sektörel fuarlarla şirketlerin Ortadoğu, Avrasya, Türk Cumhuriyetleri ve Doğu Avrupa pazarlarının buluşma mekanı olmasını sağlıyor. Fuar hizmetinin alışveriş amacı ve tanıtım hizmeti dışında turizme katkı sağlayan, ülkelerarası sosyal ilişkileri geliştiren, kültürel alışverişe farklı bir zemin hazırlayan yönünü de göz ardı etmeyen firma müşterilerine bu duygularla hizmet etmeyi ilke olarak benimsemiş.