Tarihçiler ve araştırmacılar, okullarda okutulan ve önyargıları, düşmanlıkları körükleyen tarihi bilgilerin ülkeler arasında karşılıklı olarak ele alınarak yeniden yazılmasını istiyor.
IRCICA ve Avrupa Konseyi işbirliği ile düzenlenen ve IRCICA'nın Yıldız Sarayı'ndaki merkezinde düzenlenen "Küreselleşme ve 'Öteki' İmajları: Avrupa'da Tarih Öğretimine Getirdiği Sorunlar ve Yeni Bakış Açıları" başlıklı sempozyumda karşılıklı önyargılardan oluşan ve yıllardır ilk ve ortaöğretim kitaplarında yer alan tarihi bilgilerin ülkeler arasında karşılıklı olarak ele alınarak, yeniden yazılması gerektiği vurgulandı.
Sempozyuma, IRCICA Direktörü Dr. Halit Eren, Avrupa Konseyi Eğitim, Kültür, Miras, Gençlik ve Spor Genel Direktörü Ms. Gabriela Battani-Dragoni, Avrupa Konseyi Parlamenter Asamblesi Kültür, Bilim ve Eğitim Komitesi Üyesi Ms. Cecilia Keaveney ve Avrupa Konseyi üyesi delege katıldı.
IRCICA Genel Direktörü Halit Eren, İstanbul'da gerçekleştirilen bu sempozyumun önemine vurgu yaparak, 'Avrupa'da şimdiki ve gelecek nesillerin artık Avrupa'nın ayrılmaz bir parçası haline gelen çok dinli ve çok kültürlü toplum yaşamını özümsemesi gerekli. Avrupa'da çok kültürlülük bilincinin oturtulması amacıyla eğitim alanında gerçekleştirdiği çalışmalar çerçevesinde 'Öteki' hakkında mevcut bakış açılarının gözden geçirilerek düzeltilmesi gereklidir. Bu çok önemli ihtiyacın bütün milletler, toplumlar için olduğu gibi dünyadaki başlıca medeniyetler ve dinler için de geçerlidir" dedi.
Sempozyuma Avrupa Konseyi adına Jean-Pierre Titz de, dünyanın başka bölgelerindeki toplumların, başka kültür ve medeniyetler hakkındaki anlatımların, bu toplumlarla ilgili yarattığı imajın gözden geçirilmesini de hedef alındığını söyledi. Titz, "Gelecek nesiller geçmişte yaşanan öteki ve ötekileştirme hatalarını artık yaşamamalı ve birlikte yaşama kültürünün hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi.
Türkiye adına sempozyuma katılan Prof. Dr. İbrahim Özdemir de Avrupa Konseyi ve IRCICA tarafından düzenlenen sempozyumun İstanbul'da yapılmasının, Türkiye'nin son yıllarda bölgesel ve dünya genelinde yürüttüğü dış politikalarının bir uzantısı olduğu söyledi. Sempozyumda Avrupa ülkelerinin tarih kitaplarında birbirleriyle ilgili ve Avrupa kıtası dışındaki ülkeler hakkında yer alan anlatımlar ve uygulanan öğretim metotları, tarih öğretmenleri, araştırmacıları ve eğitim uzmanları tarafından tartışılarak önerilerin ele alındığını anlattı.