Batı ve Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansları, bölge illerinin demiryolu istediğini taslak planlarına aldı. Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası'nda da tartışılan taslak planlarda, Ulaştırma Bakanlığı'ndan demiryolu isteği açık açık dile getirildi.
Karadeniz Sahil Yolu'nun ulaşıma kazandırılması, sahil kesimi ile iç bölgeleri birbirine ulaştıran bağlantı yollarının açılması veya onarılması, havacılık sektörüne getirilen kolaylıklar sonucu Samsun ve Trabzon havaalanlarının kapasitesinin arttırılması, Ordu-Giresun havaalanının temelinin atılacağının açıklanması üzerine Karadeniz'li bu kez gözünü demiryoluna dikti. Enerji ve Tabii Kaynaklar eski Bakanı AK Parti Ordu Milletvekili Mehmet Hilmi Güler'in hükümet olarak sahil karayolu paralelinde Karadeniz'in tüm illerini demir yoluyla birleştirecek bir proje hedeflediklerini açıklamasının ardından bölge illeri bu konuya sıcak bakmaya başladı. Bölgenin demiryolu isteği hem Batı Karadeniz hem de Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansları'nın önümüzdeki 3 yıl boyuna bölgede yapılacak yatırımları düzenleyen taslak planlarına da yansıdı. Her iki kuruluş tarafından hazırlanan ve Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası'nda da tartışılan taslak planlarda, bölgedeki illerin Ulaştırma Bakanlığı'ndan demiryolu isteği maddeler halinde şu şekilde dile getirildi: "Bölgelerarası duble yol bağlantıları büyük oranda bitirilmiştir. Şimdiki hedef ilçelerimize önemli ekonomik katkı sağlayacak şehir merkezleri ve ilçeler arası yol bağlantılarıdır. Unutulmaması gereken bir diğer hususta demiryolu taşımacılığıdır. Demiryolu'nun Bartın'a bağlanması sağlanmalıdır. Bartın limanının hinterlandının demiryolu bağlantısının güçlendirilmesi gerekmektedir. Samsun-Ankara demiryolu Amasya, Sivas, Kayseri üzerinden Ankara'ya ulaşan ve 400 kilometrelik yolu 900 kilometreye çıkartan, oldukça verimsiz ve eski bir hattır. A Amasya-Kırıkkale arasında 170 kilometrelik demiryolu hattı yapılması halinde bu hat daha etkin kullanılacaktır. Karadeniz Bölgesi'nin sosyo-ekonomik gelişmesi için büyük önem taşıyan Samsun-Ankara Hızlı Tren Projesi'nin 2023 yılından önce tamamlanması için gerekli çalışmalar başlatılmalıdır."
Ordu Ticaret Borsası Başkanı Nejdet Gürsoy, "Biliyorsunuz son 10 yıl içerisinde Türkiye'de insanların hayal bile edemediği şeyler gerçekleşti. Bunun bir örneği de Ordu-Giresun havaalanının hükümetin gündemine girmesidir. Bence Doğu Karadeniz'e demiryolunun gelme ihtimali insanlara uzak gelse dahi, bana göre bir vizyondur. En azından gelecek için başlangıç oluşturmaktadır. İnşallah o günleride görürüz. Burada Eski Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı M. Hilmi Güler'i unutmamak lazım. Onun gündeme getirdiği bu projeler Ordu'nun gelecek ufkunu açmıştır" dedi. Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin de, "Trans-Kafkasya ve GAP'a ulaşan bir demiryolunun Ordu'dan geçecek olması, bana göre havaalanından sonra gelecek en büyük yatırımdır. Ulaşım yönünden Kafkasya ve Karadeniz hinterlandına rahatlıkla ulaşabilecek bir tablo, Doğu Karadeniz'in geleceğini ekonomik ve sosyal yönden olumlu etkiler. Bu sebeple demiryolunun bölgeye kazandırılması konusundaki projeleri bulunan M. Hilmi Güler gibi bölgeye hizmet eden herkesin yanındayız" ifadelerini kullandı.