Portrenin varlık nedeni de biçimi de çok değişti

00:0017/01/2011, Pazartesi
G: 16/01/2011, Pazar
Yeni Şafak
Portrenin varlık nedeni de biçimi de çok değişti
Portrenin varlık nedeni de biçimi de çok değişti

“Suretten Surete - Osman Hamdi Bey'den Günümüze Portre” sergisi, Türk resim tarihinde portre çalışmış ressamların işlerini toplu olarak görme imkanı sunuyor, üstelik sanat tarihçilerinin değerlendirmeleri eşliğinde...

Kültür Bakanlığı, UNESCO ve Küçükçekmece Belediyesi ortak projesi olarak düzenlenen “Suretten Surete - Osman Hamdi Bey'den Günümüze Portre” sergisi, 22 Ocak'ta Cennet Kültür ve Sanat Merkezi Sergi Salonu'nda ziyaretçilere açılıyor. 16 Mart'a dek sürecek olan sergideki eserler, 17 koleksiyon ve 30 sanatçı arşiv seçkisinden derlendi. Küratörlüğünü Erkan Doğanay'ın üstlendiği sergide, Osman Hamdi Bey'den Bedri Rahmi Eyüboğlu'na, Nuri İyem'den Sabri Berkel'e, İrfan Önürmen'den Hakan Gürsoytrak'a hemen her dönem ve stilden portreyi bir arada görmek mümkün. Sergi paralelinde hazırlanan kitap çalışmasında da 78 sanatçının her bir eseri üzerine sanat tarihçilerinin yazıları yer alıyor. Bu değerlendirmeler, sergiyi görsel ve metinler üzerinden iki türlü okunur kılıyor.

TOPLUMSAL YAPIDAN BESLENİR

Türk sanatında figür ve portreye gösterilen ilgi Batı sanat tarihindeki kadar egemen bir dil üzerinden kendisini inşa etmemiş ancak malzeme, teknik ve stilistlik açıdan uygulamada eğitsel bir benzerlik sergileyerek, kendi iç dinamik arayışını, nakış zenginliğini kullanabilmeyi ve toplumsal yapıdan beslenmeyi doğurmuştur. Osman Hamdi Bey'in milad olarak alındığı “Suretten Surete”, stilistlik açıdan portrenin incelenmesi çerçevesinde ele alınabilir.