Elazığ Maden Karayolu'ndaki çalışmaları inceleyen Karayolları 8. Bölge Müdürü Yasin Altunyuva, kaynakları en iyi şekilde kullanıp projeyi en kısa sürede bitireceklerini müjdeledi.
Karayolları 8. Bölge Müdürü Yasin Altunyuva, Elazığ Maden Karayolu'nda devam eden bölünmüş yol çalışmalarını inceledi. Yasin Altunyuva, çalışma yapılan yerde Dicle Nehri'nin olması ve demir yolları hattının da buradan geçmesi dolayısıyla bazı sıkıntıların yaşandığını ifade etti. Yıl sonu itibariyle Tekevler maden güzergahı arasındaki kesimin yaklaşık olarak yüzde 80-90 toprak işlerini bitirmeyi hedeflediklerini belirten Altunyuva, maden tarafında kazı çalışmalarının başladığını söyledi.
Tüneldeki çalışmaların en kısa zamanda bitirileceği müjdesini veren Altunyuva, "Bu güzergah sizlerinde bildiği gibi, belki Karadeniz'i, Doğu Anadolu'yu GAP'a bağlayan en önemli güzergahlardan birisi. Dolayısıyla yıllık ortalama trafiği 5 binin üzerinde. Ve ağır taşıt trafiği de olan bir güzergah. Buradaki hedefimiz 2012 idi ama biz bunu 2011'in sonuna çekmeyi planlıyoruz. Bu güzergahta özellikle bildiğiniz gibi çok sıkıntılar yaşanıyordu. Dolayısıyla bu karataşın olduğu kesimde de güzergahı yolun karşı tarafına alarak 2 km'lik bir varyant yapacağız. Varyantla birlikte orada 2 tane viyadüğümüz olacak. 2011'in sonunda Elazığ Diyarbakır güzergahının Elazığ kesiminde kalan yaklaşık olarak çalışma yapılmayan 20 km'lik kesiminden ve diğer kalan 15 km'lik üst yapılarla 35 km'lik kesimi bu iki yıl içerisinde tamamlayıp memleketimizin yöremizin insanlarımızın hizmetine sunmayı planlıyoruz” dedi.
Altunyuva, şu ana kadar yapılan çalışmalarda proje bedelinin 75 milyon TL olduğunu söyleyerek, "Diğer üst yapı çalışmalarımız ve kalan 2 km'lik viyadükleri de düşündüğümüz zaman yaklaşık olarak 100-110 milyon TL'lik bir proje bedelimiz var. Buradaki proje bedeli yüksek ama inşallah biz de kaynakları en iyi şekilde oluşturup destek vererek bu projemizi en kısa sürede bitireceğiz” şeklinde konuştu.