"Denge unsuru olmalısınız"

Gülsüm Tokgöz
00:0019/06/2009, Cuma
G: 19/06/2009, Cuma
Yeni Şafak
"Denge unsuru olmalısınız"
"Denge unsuru olmalısınız"

İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Üye, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretmenlerine görev yaptıkları okullarda denge unsuru olmalarını tavsiye etti.

Eğitimciler Birliği Sendikası (EĞİTİM-BİR-SEN) İzmir Şubesi tarafından düzenlenen "Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersinde Yeni Yaklaşımlar" konulu üç günlük seminer Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Konferans Salonu'nda yapıldı. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretmenleri katıldığı seminerin açılışında İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Ragıp Üye ve DEÜ İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Dumlu da hazır bulundu. İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Ragıp Üye konuşmasında İzmir'de en çok öğretmen açığının Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde olduğunu ve bu alanda 500'ün üzerinde öğretmen açığı bulunduğunu söyledi. Üye, "Ben de sizlerin arasından gelen biri olarak okul müdürlüğü yaptığım yıllarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinden hep şunu istedim. 'Bir tek öğrenciyi disipline getirmeyeceksiniz. Okulun Rehber öğretmeni de, denge unsuru da siz olacaksınız'. Ben bu gün sizlerden de aynı tavrı bekliyorum" dedi. DEÜ İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Dumlu ise konuşmasında toplumumuzda 3 konudan herkesin bilgi sahibi olduğunu belirterek, "Sağlık, siyaset ve din alanlarında herkesin bir anlayışı vardır; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin görevi zor ve önemlidir çünkü yanlış bilgiyi kaldırıp yerine sağlam ve düzgün olanı koymak zordur" diye konuştu.


BİLİMSEL VE AKADEMİK ÇALIŞMALARA İMZA ATIYORUZ

Seminerin açılışında söz alan Eğitim-Bir-Sen İzmir Şube Başkanı Abdurrahim Şenocak ise "Kendi alanımızla ilgili konuları analiz etmek, arkadaşlarımıza rehberlik etmek için Milli Eğitim ve Üniversitelerle işbirliği içinde bilimsel ve akademik çalışmalara imza atıyoruz" dedi. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi branşında bilgi problemi olmadığını da vurgulayan Şenocak, bilgi aktarımında ortak bir dil belirlenmesinin önemini vurguladı. Açılış konuşmalarının ardından seminer programına başlandı. DEÜ İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Tahsin Koçyiğit, "Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersinde Yeralan İslâm Tarihi Konuları Hakkında Bazı Değerlendirmeler" konulu konuşmasında Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretmenlerinin önemli ve ağır sorumlulukları olduğunu vurguladı. Dr. Tahsin Koçyiğit değerler dünyası ve soyut konulardan oluşan müfredatın anlaşılmasının çocuklar açısından zor olduğunun altını çizdi. Doç. Dr. Halit Ev ise "Eğitimde Yapılandırmacılık ve Din Öğretimi" konulu konuşmasında öğrencilerin bilişsel, duyusal ve psikomotor alanda yeni kazanımlar elde etmesinin önemine dikkat çekerek, yapılandırmacı öğrenmenin önemini vurguladı. Halit Ev, insanımızın ihtiyacının bilginin öğretilmesi değil o bilginin nasıl kullanılacağı olduğunu da ifade etti. "Ergenlik Dönemi Din ve Ahlak" konulu konuşma yapan Prof. Dr. Recep Yaparel de "Ergenle yetişkin arasındaki temel fark yetişkin her şeye rağmen yerini ve konumunu terk etmeyen kişidir ergen ise kendinden ne beklendiğini henüz kavrayamamış heyecan dolu yerinde duramayandır" dedi.