Facebook, daha öncesinde iş dünyası için WhatsApp özelliklerini tanıtmıştı. Şimdi üç farklı modelle WhatsApp’tan para kazanmayı hedefliyor. Kısayol düğmesini kullanarak müşteriyle anında iletişime geçebilmek bu özelliklerden birincisi.
İkinci yöntem, işyerlerinin müşterilerine uçağa biniş kartı gibi bilgiler gönderebilmesini sağlamak. Üçüncüsü ise gerçek zamanlı destek olarak düşünülüyor.
Hikayeler kısmına reklam geliyor
Facebook, bugüne kadar reklamsız olarak hizmet veren WhatsApp'taki durum gönderilerinde de reklam alacak. Instagram'ın Hikayeler özelliğine benzeyen durum gönderileri de böylece şirketlerin kendilerini gösterebileceği bir mecra olacak.
Facebook'un ilk 24 saat içindeki yanıtları ücretsiz yapması ilgi çekici bir detay. Yani şirketler, müşterilerinin mesajlarına 24 saat içinde yanıt verirse, Facebook'a ücret ödemeyecek.
Mesaj ücreti 9,5 cent
Mesaj özelliği Facebook'takinden farksız olmayacak. Tıpkı Facebook şirket sayfasındaki gibi bir yapı kullanılacak.
The Wall Street Journal'a göre potansiyel ya da var olan müşterilere gönderilen her mesajın ücreti ise 9,5 cent olacak.