Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, dik rampalar ve birbiri ardına sıralanan keskin virajlar nedeniyle sürücülerin "çileli yol" diye nitelendirdiği Mersin-Antalya yolundaki çalışmalarda gelinen son durumu değerlendirdi.
Elvan, kendilerinden önceki hükümetler döneminde görev yapan Ulaştırma Bakanlarının 'Bu proje gerçekleştirilemez, bırakın Türkiye'nin bütçesini, Avrupa Birliği'nin bütçesini verseler bu proje hayata geçirilemez' dedikleri bir çalışmayı hayata geçirdiklerine işaret ederek, "Mersin'den Antalya'ya gitmek isteyen bir vatandaşımız belki de 10-12 saat harcıyordu. Akdeniz Sahil Yolu'nu tamamladığımızda bu süre 4-5 saate, hatta 4 saate bile düşebilecek" diye konuştu.
10 tünel tamamlandı
Bakan Elvan, proje kapsamında toplam 34 tünel ve çok sayıda viyadük bulunduğunu, tünellerden 27'sinin Mersin il sınırlarında yer aldığını aktardı.
Tünellerde çalışmaların aralıksız devam ettiğini dile getiren Elvan, şöyle konuştu:
Mersin'in deniz, kum ve güneş gibi doğal güzellikleriyle önemli bir turizm potansiyeline sahip olduğunu belirten Elvan, şunları söyledi:
"Mersin'den çıkıp Erdemli ve Silifke güzergahına gittiğinizde sağınıza baksanız tarihi eser, solunuza baksanız tarihi eser. Adeta bir açık hava müzesi gibi. Dolayısıyla şu anda Mersinimiz turizmden yeterince yararlanamıyor. Bunu açıkça ifade etmem gerekiyor. Evet, yerli turist açısından önemli turist alıyor ama yabancı turist açısından Mersin şu anda istenilen konumda değil. Antalya bugün yılda 10 milyonun üzerinde turist alabiliyor."
Elvan, Mersin'in turizm potansiyelini değerlendirmek için ulaşımın önemine dikkati çekerek, şöyle dedi:
"Bunun için de olmazsa olmazlarımızdan biri Çukurova Bölgesel Havalimanı. Bunun yapımı devam ediyor, ikincisi Akdeniz Sahil Yolu, üçüncüsü ise Kazanlı'daki turizm bölgesi. Bununla ilgili de özellikle Karayolları Genel Müdürlüğümüz oradaki yol çalışmalarını hızlandırdı, önemli ölçüde tamamladı. Kısa bir süre içinde de Kazanlı'nın altyapıya ilişkin tüm sorunları çözülmüş olacak ki hemen hemen Kazanlı turizm bölgesinin altyapıyla ilgili sorunu temel olarak yol içinde kalmadı. Dolayısıyla bunların bir anda hizmete girmesiyle birlikte turizm açısından Mersinimiz çok daha farklı bir konumda olacak. Beklenenin çok çok üzerinde bir turist çektiğini hep birlikte göreceğiz."
Otoyol da uzatılıyor
Bakan Elvan, Mersin ve Antalya arasındaki yolun iyileştirilmesi çalışmaları kapsamında Çeşmeli'de biten Mersin Otoyolu'nun da uzatılacağını anımsatarak, şunları kaydetti:
Kentin turizmde öne çıkan ilçesi Erdemli'de de 2 veya 3 köprülü kavşak çalışmasının yapılacağını anlatan Elvan, bununla ilgili ihale süreçlerinin tamamlandığını dile getirdi.
Akdeniz Sahil Yolu Projesi
Proje bedeli 3 milyar 600 milyon lira olan ve bugüne kadar 1 milyar 500 milyon liraya yakın harcama yapılan Akdeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında şu ana kadar Mersin sınırlarında 191,2 kilometrelik yeni asfalt yapılırken, 7,4 kilometrelik 10 tünel tamamlandı.
Tünellerden 9'u trafiğe açıldı. Tamamlanan diğer tünel ise Melleç viyadüğünün bitirilmesinin ardından trafiğe açılacak.
Proje tamamlandığında yol 33 kilometre kısalırken, sürücülerin dik rampalar ve keskin virajlar yerine tünellerle viyadükleri kullanabilecek olmaları dolayısıyla Mersin Antalya arasındaki mesafe 5 saatin altına düşecek.