Trabzonspor'un tarihi lekesi siliniyor

Trabzonspor camiası bir yanlışı düzeltmeye hazırlanıyor. Mali yönden ibra edilmeyen Nuri Albayrak başkanlığındaki kulübün 39. yönetimi, 8 Aralık'taki Olağan Genel Kurul'da ibra için üyelerin onayına sunulacak. Albayrak yönetiminin ibra edilmesiyle Trabzonspor tarihine kara bir leke olarak düşen bu durum da ortadan kalkmış olacak

Ali Kemal Yazıcı
Trabzonspor'un tarihi lekesi siliniyor

Trabzonspor'un Olağan Mali Genel Kurulu'nun 30 Kasım'da, çoğunluk sağlanamaması halinde ise 8 Aralık tarihinde yapılacağı açıklandı. Bu Mali Genel Kurul, bordo-mavili camia için büyük önem taşıyor.

Trabzonspor tarihine kara leke olarak düşen bir not, camianın sağduyusuyla bu genel kurulda silinecek. Divan Kurulu'na verilen yetkiyle mali yönden ibra edilmeyen Nuri Albayrak başkanlığındaki kulübün 39. yönetimi, bu genel kurulda ibrası için üyelerin oyuna sunulacak. Kulübün ileri gelenleri Divan Kurulu'na verilen yetkiyi tarihi şans olarak niteleyip, ibra edilmeyen yönetim kurulunun yeniden oylanması için bu şansı değerlendirip Trabzonspor tarihindeki en büyük yanlışı düzeltecek. Albayrak yönetiminin ibra edilmesinden sonra Trabzonspor tarihine kara bir leke olarak düşen bu not da tamamen silinmiş olacak.

Trabzonspor tüzüğü hazırlanırken kulübün genel durumu ve ekonomik yapısı detayları ile yer aldı. Bu anlamda Nuri Albayrak yönetiminin ekonomik olarak değil idari anlamda ibra edilmesi söz konusuydu. Maalesef konu mali genel kurulda yanlış anlaşılmadan doğan farklı bir boyuta geldi. Divan kurulundan aldığımız yetki doğrultusunda mali genel kurulda Trabzonspor'un sırtında kambur olarak görünen bu yanlışın düzeltilmesi anlamında teklifte bulunacağız. Umudumuz, tarihi tertemiz olan kulübümüzün bu yanlıştan dönerek doğruyu bulup kamburdan kurtulmasıdır.

Ben o genel kurul salonunda Trabzonspor tarihi adına utanç duyduğumu belirttim. İbra etmemekte kararlı olanlara da tepkimi koydum. Trabzonspor kendi iç hesaplaşmalarını bu şekilde ortaya koymamalı. Bugün gelinen noktada Trabzonspor'un tarihinin aklanması adına önemli bir adım atıldı. Divan Kurulu Toplantısı'nda öneri geldiğinde de bunun adının koyulması gerektiğini belirttim. Kızgınlıkla veya herhangi bir nedenden Trabzonspor tarihine kara leke düşülmesinin anlamı yok. Şimdi bu kara lekenin temizlenmesi adına tarihi bir şans yakalanmıştır.

Anlamsız ve şık olmayan bir gelişmeydi. Trabzonspor'un böyle olumsuzluklarla anılması hoş değil. Bu tür görevlerde olanlar maddi manevi özveride bulunuyor. Buna saygı gösterilmesi gerekir. Divan kurulunun aldığı bu yetki genel kurulda gündeme getirilecek ve üyeler de sağduyu ile yaklaşarak bu yanlışı düzeltecektir. Trabzonspor gibi kulüplerde başkanlık veya yöneticilik yapmak saygıyı hak ediyor. Doğru bir yaklaşımla tarihimizde yer alan bu yanlışın düzeltileceğine inanıyorum. Çünkü Trabzonspor ve başkanı bunu hak etmez.

Trabzonspor'un bu gibi işlerle anılması camia adına tabii ki üzücü. Nuri Albayrak döneminin ibra edilmemesi küçük bir azınlığın kasıtlı eyleminden başka bir şey değil. Çünkü o dönem 30 milyon borcu ibra etmeyenler bugünkü tablo karşısında utanmışlardır umarım. Nuri Albayrak yönetiminin Trabzonspor Kulübü'nü zarara uğrattığına inansam önce ben karşı gelirim. Trabzonspor tarihine kara leke olarak giren bu yanlışın sağduyu sahibi genel kurul üyeleri tarafından düzeltileceğine inanıyorum. Bu azınlık yanlış içinde Trabzonspor tarihini lekelediğinden umarım utanmıştır.

Bana göre yanlış bir uygulama. Geçmiş yönetimin ibra edilmemesine rağmen mevcut yönetim yasal bir başvuru yapmamış. Bu da o dönemki yönetimin suçsuzluğunu ortaya koyuyor. Bu uygulama ile sanki o dönemki yönetim suçluymuş, şimdi bu suçu kaldırmak için bir eylem planlanıyor. Yargı yolu açılmamışsa doğal olarak suçsuz oldukları ortadadır. O dönemki yönetim suçsuzluğunu ortaya koymuş ve gerekli açıklamaları yapmıştır. Divan kurulundan çıkan mesaj yanlıştır. Yapılacak öneri zaten suçsuz olan yönetimin tutanaklardan çıkmasını sağlayacaktır.

Nerden nasıl olduğunu anlamadığımız bir gelişme ile fazla insanın katılmadığı genel kurulun ilk gününde böyle bir gelişme oldu. Bunu yapanlar Trabzonspor tarihine anlamsız bir kara leke çalmıştır. Bugüne baktığımızda o gün mali genel kurulda ibra edilmemenin komedi olduğunu görüyoruz. O günlerde Trabzonspor'u ibra etmeyenler bugün Trabzonspor'un bunca borcunun ilk adımını atan isimler. İnanıyorum ki Trabzonspor'un sağduyu sahibi delegesi, camianın tertemiz mazisine kara bir leke olarak düşülen bu notu hep birlikte temizleyecektir.