Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy turizmde 2021 yılında 'V' çıkış beklendiğini belirterek, "Vaka sayısı hızla aşağıya iniyor. Bu hafta itibariyle aşılama başlayacak. Nisan ayı itibariyle biz sezonun açılacağına inanıyoruz" dedi. Turizm sektörünü "zor günlere alışık, deneyimli bir sektör" olarak tanımlayan Bakan Ersoy, 'goTurkey' sitesinde şubat sonundan itibaren Türkiye'deki 81 vilayetin tanıtılacağını söyledi. Ersoy, sektörde bir çok otelin satılık olduğuna dair haberler için ise "Çok el değiştiren marka otel yok. Pandemi ile ilişkilendirmeyi doğru bulmuyorum" dedi.
"Gelirlerde 11 milyar doların üzerine geçerek"
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bakanlığın 2020 faaliyetlerini ve 2021 hedeflerini gazete ve televizyonların Ankara Temsilcileriyle paylaştı. Bakan Ersoy, 2020 yılını turizm sektörünün tüm dünyada ziyaretçi sayısında yüzde 80, gelirde yüzde 88 daralma ile kapatırken, Türkiye'nin daha iyi bir konumda tamamlayacağını belirterek, "Türkiye turizmde bu seneyi 15,5 milyona yakın turist ve yüzde 70’lik bir daralmayla kapatacak. Gelirlerde 11 milyar doların üzerine geçerek dünyadaki yüzde 88 daralmaya karşılık yüzde 20’lik bir performansla yüzde 68’lik bir daralmayla kapatacak gibi gözüküyor." dedi. Ersoy, 2021 yılında sektörde 'V' çıkış beklediklerini vurgulayarak "Martta 2 binli, Nisan'da binli rakamların altına ineriz. Nisan ayı itibariyle sezonun açılabileceğini düşünüyoruz. Bu yıl 31 milyon turist, gelirde ise 23.3 milyar doları geçeceğimizi umuyoruz" dedi. Ersoy, krizden çıkışta en hızlı düzelen sektörün seyahat sektörü olduğunun görüldüğünü belirterek, "Asya'da 'V' çıkış fazlasıyla gerçekleşiyor" ifadesini kullandı.
15 milyon turist hedefi
Ersoy özetle şunları söyledi: Dünyada pandemiyle birlikte uluslararası ziyaretçi sayısında yüzde 80 daralma, turizm gelirlerinde de yüzde 88’lik bir daralma oldu. Türkiye’ye bakıldığı zaman ise, rakiplerimiz yüzde 80 daralırken, Türkiye turizmde bu sene 15,5 milyona yakın turist çekecek ve yüzde 70’lik bir daralmayla kapatacak. Gelirlerde 11 milyar doların üzerine geçerek dünyadaki yüzde 88 daralmaya karşılık yüzde 20’lik bir performansla yüzde 68’lik bir daralmayla bu seneyi (2020) kapatacak gibi gözüküyor.
'Çok kuvvetli bir ajans kurduk'
Biz rakiplerimize göre niye yüzde 15 daha iyi performans gösterdik? Bu Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) sayesinde oldu. TGA, turizm geliri yüksek olan ülkelerde yüz yıl önce hayata geçmeye başlamış, yüz yıldır var olan bir kuruluş. Bünyesinde profesyonel tanıtım uzmanlarını bulunduruyor. Tanıtım dünyada şekil değiştirdi. Yeni teknolojiler, yeni iletişim modelleri hayata geçti. Tanıtım sadece reklam verme şeklinde de gerçekleşmiyor. Artık piar da belli editörlerin, kanaat önderlerinin, youtuberların, sosyal medya fenomenlerinin sizlerle ilgili yapacakları yorumlar, kontrollü- kontrolsüz çıkmış, olumlu-olumsuz yazılar, görüşler, bunların hızlı bir şekilde profesyonel bir birim tarafından takip edilip değerlendirilip anında cevaplandırılıp yönlendirilmesi gerekiyor. Bu bakımdan çok kuvvetli bir ajansı biz kurduk. Türkiye turizm konusunda dünyada en etkili ve en yoğun reklam yapan ülke oldu. Bunların sonuçlarını da hem almış olduğumuz finansal önlemler, hem de turizm geliştirme ajansının zamanında, kriz başlamadan önce hayata geçirmemizden dolayı rakip ülkelere göre daha iyi bir performansla kapatmamızı sağladı.