Eren Bülbül’ün hikayesini artık bilmeyen yoktur. Sosyal medya ve yeni iletişim kanalları sayesinde Türkiye onu tanıdı. 2017’de, “Biri de çıkıp demiyoki Eren iyiki varsın :(“ şeklindeki paylaşımından günler sonra Trabzon’un Maçka ilçesinde teröristler tarafından şehit edilmişti. O esnada Eren’i korumaya çalışan Astsubay Kıdemli Başçavuş Ferhat Gedik de beraberinde şehit olmuştu. PKK’lı teröristlerin Karadeniz’de yer edinmeye çalışması ve buna müsaade etmeyen yöre halkı ile yıllardır terörle mücadele eden Ferhat Gedik’in yaşamının bir kesiti beyazperdeye çıktı.
TRT’nin yapımcısı olduğu, Özer Feyzioğlu’nun yönettiği filmde Ayla, Müslüm ve Cep Herkülü Naim Süleymanoğlu gibi filmlerle tanıdığımız yapımcı Mustafa Uslu imzası da var... Topluma mal olmuş şahsiyetlerin biyografi nitelikli filmlerini yaparak sinemamızda yeni bir damar açan Mustafa Uslu, diğer filmlerinde olduğu gibi hedef kitlesine gişeyi yerleştirerek yola çıkmış. Eren Bülbül’ün duygulu hikayesini daha çok kişiye ulaştırma adına yola çıkan TRT de bu hedefine ulaşmış gibi görünüyor.
Filmin başrollerinde yer alan İsmail Hacıoğlu ile ilk kez kamera karşısına geçen genç oyuncu Rahmen Başel’in performansları başarılı. Genel olarak oyunculuk filmi sürükleyen bir etken...
KÜRESEL MERMİ VE MAÇKA’DA KESİŞME
Kesişme fikri başarılı bir hikaye dinamiği ortaya çıkarmış. 3 farklı akış ile Eren’in hikayesinin Eren’den ibaret olmadığı ve dünyanın farklı yerlerinde benzer şeyler yaşandığı, bunun müsebbiplerinin de küresel güçler olduğu vurgulanıyor. Elbette bazı dezavantajlar kendisini gösteriyor. Çok fazla şeyi anlatabilmek, bunu izlenilir kılmak, hassas bir konu olan terör ve şehadet meselesini de hakkıyla verebilmek kolay olmuyor. Film sık sık bu kalabalığın ortasında hikaye akışından ziyade pasajlar,m kolajlar silsilesine dönüşüyor. Son yarım saati olgunlaşan hikaye öncesinde sıkça patinaj yapıyor. Akıcı olması adına fazlasıyla hızlı geçişler kullanılıyor ve bol müzik kullanımı ile klipler haline dönüyor. Teknik olarak kusuru olmayan filmde kusursuz tekniğin kusuru göze çarpıyor. Elbette gişeyi hedefleyen bir filmin bu yolu tercih etmesi normal. Daha çok kişiye ulaşma hedefine ulaşacaktır da...
Eren’ler, Ferhat’lar iyi ki var
Bazı dezavantajları ve gişe matematiğinin getirdiği unsurları not ettikten sonra filmin misyonuna vurgu yapmak gerek. Eren Bülbül, terörle mücadele meselesi ve özellikle Karadeniz insanı açısından manzaranın fotoğrafını çekmesi bakımından mühim. “İyi ki varsın Eren” sloganının dillere pelesenk olması, Eren’in şahsının çok ötesinde terör meselesine karşı sivil duruşun ve cesaretin altının çizilmesi önemli. Eren’e, Ferhat Gedik’e, ailelerine ve daha binlercesine minnet borçluyuz. Eren iyi ki vardı... Ferhat Gedik iyi ki vardı. Eren’ler ve Ferhat’lar iyi ki var...