Yemek siparişinde indirim oyunu: Önce zam sonra indirim

Fahiş fiyat artışlarının önüne geçmek için gıda satıcılarına yönelik yapılan denetimlerin ardından online yemek servisi sektörü de mercek altına alındı. Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, en çok tercih edilen platformlarından birinde fiyatların önce yükseltildiğini, sonrasında zamlı fiyat üzerinden indirim yapıldığını tespit etti.

Nur Banu Aras
Fotoğraf: Arşiv

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Fahiş fiyat artışlarının önüne geçeceğiz” açıklamasının ardından gıda fiyatlarındaki denetimlerle birlikte online yemek servisi yapan platformlara yönelik de incelemeler başlatıldı. Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu son toplantısında online yemek servisi sektöründe oynanan indirimi tespit etti. Yapılan denetimler ile sektördeki indirim oyununa geçit verilmedi. Reklam Kurulu, online yemek siparişi sektöründe kendilerine gelen şikayetleri inceledi.

İndirim oyunu yaptığı tespit edilen 6 yemek firmasının sipariş aldıkları online uygulama üzerindeki reklamları durduruldu.

https://image.piri.net/resim/imagecrop/2021/09/21/06/45/resized_15b7d-cbc847f3yemek2.jpg

TÜKETİCİ ALDATILDI

TAVUK KANAT ZAMLI 60, İNDİRİMLİ 30 TL

İncelemelerde, Türkiye’de en çok kullanılan online yemek servisi uygulamasında yapılan “İndirim Yağmuru” adı altındaki kampanyada, fiyatlara önce zam yapıldığı ardından da zamlı fiyat üzerinden indirim uygulandığı ortaya çıktı. Kurul kararında yapılan tespitlerle ilgili örneklere de yer verildi. Örneğin; bir lokantanın uygulama üzerindeki satış reklamlarında tavuk kanadını yüzde 50 indirim iddiasıyla 60 TL yerine 30 TL’te sattığı, ancak bu ürünün lokantanın kendi menüsünde 27 TL fiyat ile satışa sunulduğu tespit edildi.