Çin'de ortaya çıkan ve birçok ülkeye sıçrayan koronavirüs salgını küresel ekonomik dengeleri değiştirdi. Otomotivden tekstile, teknolojiden bilişime kadar birçok köklü firma Çin'deki üretimlerini durdururdu.
Çin ile rekabet alanlarından biri olan hazır giyim ve tekstil sektöründe rota yeniden Türkiye'ye çevriliyor. Bilindiği üzere, Versace, Jimmy Choo, Michael Kors, Nike, Adidas gibi dünya devi moda ve giyim markaları üretimini askıya aldı. Nike Çin'de bulunan mağazalarının yarısını kapatırken, Adidas bazı önemli mağazalarında kepenk indirdi.
Konuyla ilgili yenisafak.com'a değerlendirmelerde bulunan Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Hüseyin Öztürk, ABD-Çin arasında yaşanan ticaret savaşları nedeniyle halihazırda Türkiye'deki hazır giyim sektörünün büyüme potansiyelinin arttığını söyledi.
Koronavirüsle bu durumun yeni bir boyut kazandığına dikkat çeken Öztürk, "Haziran'dan sonra hazır giyimde Türkiye'den ciddi bir talep olacağı beklentisi içerisindeyiz. Türkiye'nin yılın ikinci dönemi için alt yapısal ve stratejik anlamda hazırlıklarını yapması gerekiyor" dedi.
"Türkiye yeni döneme nasıl hazırlanmalı?" sorusuna yanıt veren Öztürk, şunları söyledi:
500 MİLYAR LİRALIK PAZAR VAR
Türkiye'nin hazır giyim pazarında olması gereken noktada olmadığını belirten Öztürk, "Dünyada hazır giyim 500 milyar liralık bir pazara ulaştı. Biz bu pastanın yüzde 3.4'ünü alıyoruz. İstediğimiz ve olmamız gereken düzeyde değiliz. Pazara ciddi yakınlığımız var. Çok fazla avantajlarımız var" dedi.
Avrupa pazarının çok büyük fırsatlar barındırdığına dikkat çeken Öztürk, "Avrupa'nın ithalatında Türkiye yüzde 12.2'lerde. Bunu aşabiliriz. Burada yalnız disipline ihtiyacımız var" dedi.