İş makinesi sektörüne yabancı ilgisi

Türk iş ve inşaat makineleri sektörü, yurt içi ve yurt dışından gelen yoğun talepleri karşılamaya çalışıyor. Pandemideki global krizi fırsata çeviren sektör, yeni siparişler için kapasite artışına gitti. 2023’de 5 milyar dolar ihracat hedefi olan sektör, en zor pazar olarak görülen Japonya’ya bile ürün satar hale geldi. Firmaların en büyük sorunlarından biri, yüksek ücretle bile çalıştıracak eleman bulamaması.

Mesude Demirhan
Arşiv

Pandemi döneminde dünyada oluşan global krizi fırsata çeviren Türk iş ve inşaat makineleri sektörü gelen taleplere yetişmek için üretim kapasitesini artırdı. 2023’de 5 milyar dolar ihracat hedefi olan sektör, en zor pazar olarak görülen Japonya’ya bile ürün satar hale geldi. Sektörün en büyük sorunlarından biri, yüksek ücretle bile çalıştıracak eleman bulamaması. Durum öyle bir hale gelmiş ki bazı firmalar işçi bulamadığı için yatırımlarını durdurmak zorunda kaldı. İş ve İnşaat sektörünün yüzde 95’inden fazlasını temsil eden Türkiye İş Makineleri Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği (İMDER) sektör buluşmaları kapsamında Trakya bölgesine çıkarma yaptı.

https://image.piri.net/resim/imagecrop/2021/11/15/05/40/resized_caa4a-60828a17merihozgen.psd

‘TÜRK ÜRÜNÜ’ DENİLİNCE AKLA GELEN KALİTE

ARSA MALİYETİ ARTTI

Özgen süreci şöyle özetledi: “Firmalarımız OSB’de yeni fabrika kurmak istiyor ancak arazilerin yüksek fiyat artışı var. Arsa bedeli milyon dolarlık fabrika kurma bedellerini geçti. Bu yüzden yatırım yapmak zorlaştı. OSB arazilerini kötü niyetle kullanan işgalciler belirlenmeli ve OSB arazileri üretim yapacak istihdam yaratacak firmaların hizmetine uygun fiyata verilmeli.”

https://image.piri.net/resim/imagecrop/2021/11/15/05/39/resized_19a70-b1491e6735tonvincb.jpg

Türkiye’yi satış ve servis merkezi yapma hedefi

EN ZORLU YERE ULAŞTIK

ELKON CEO’su Mustafa Alpagut, 130 ülkede faaliyet gösterdiklerini ve dünyada 4 bin beton santrali kurduklarını söyledi. “Pandemide kalite kazandı. Türkiye kazandı” diyen Alpagut, “İhracatımızı arttırarak en zor pazarlara ulaştık. Sektörün en zor pazarı olan Japonya’da bile operasyonlarımız var. 15 ülkede temsilciliklerimiz var” şeklinde konuştu.

EKONOMİ
Çalışanları enflasyona ezdirmeyiz

EKONOMİ
Biz de işçi bulamıyoruz: Siparişler yetişmiyor

EKONOMİ
Ev kadınları için ‘iş kadını’ danışman