Antalya’da devam eden Eurasia Airshow’da havacılık alanında önemli işbirliklerine imza atıldı. Fuar katılan kamu şirketlerinden Türk Havayolları Teknik ile HAVELSAN arasında "Kabin İçi Eğlence Sistemleri ve İnternet Hizmeti" konusunda faaliyet göstermek amacıyla ortak girişim şirketi kurulmasına yönelik imzalar atıldı. İmza töreninde konuşan THY Teknik AŞ Genel Müdürü Ahmet Karaman, THY'nin 2020'den sonra alacağı uçakların çoğunda bu sistemin kullanılacağını belirtti.
GÜÇLÜ OLDUĞUMUZ İÇİN ALDIK
THY’nin yurt dışı açılımları için de Eurasia Airshow'da görüşmeler yürüttüklerini belirten Karaman, THY'nin 40'tan fazla uçağında bu sistemin kullanıldığını ifade eden Karaman, sistemin yazılımında HAVELSAN'ın, donanımında ise THY Teknik AŞ'nin görev aldığını böylelikle ortak bir ürün çıkardıklarını bildirdi. Karaman, bu projeyi THY'nin bir şirketi oldukları için değil, piyasa devlerinden biri oldukları için aldıklarına dikkati çekerek, "Hem fiyat hem kalite anlamında dünyada bu hizmeti veren sayılı şirket var” dedi.
HAVADA, KARADA VE DEMİRYOLLARINDA
AVELSAN Genel Müdürü Ahmet Hamdi Atalay da bugüne kadar söz konusu sistem için HAVELSAN ve THY Teknik AŞ'nin kendi ticari kimlikleriyle çalışmalarını yürüttüğünü belirterek, bundan sonra yeni kurulan şirketin sadece havacılıkta değil demiryolları ve karayollarında da önemli bir pazar potansiyeline sahip olacağını söyledi. Atalay, teknik olarak piyasayı domine edenlerden daha iyi bir çözüm sunduklarını vurguladı.
80 YENİ UÇAK İGA’DA KONUŞLANACAK
THY’nin satın aldığı yeni nesil 80 uçağı İstanbul Yeni Havalimanı’nda konuşlandıracaklarını belirten Bilal Ekşi, geçiş sürecinden bir ay önce kapsamlı bir çalışma başlatacaklarını söyledi. Ekşi tüm uçuşlardaki yolcuların mercek altına alınacağı ve nerden nereye gelip nereye gideceği konusunun takip altına alınacağını ifade eden Ekşi, her uçağa ve yolculuğa özel bir planın devreye sokulacağını kaydetti. Ekşi, “THY dört gözle buranın açılmasını bekliyor. Şuandaki Atatürk Havalimanı bize çok büyük hizmetlerde bulundu. Yeni havalimanı 5 pisti ve 200 milyon yolcu kapasitesiyle Türk sivil havacılığının önünü açacaktır. THY’nin de daha fazla büyümesini sağlayacaktır. Büyük heyecanla açılışı bekliyoruz” dedi.
İRAN VE RUSYA ARASINDA DEV ANLAŞMA
İran Airtour Havayolları Genel Müdürü Seyed Reza Mousavi, Rus havacılık şirketi Sukhoi’den 20 “Superjet 100” uçağı satın aldıklarını açıkladı. Söz konusu anlaşmayı Airshow’da imzalandıklarını belirten Mousavi, “Uçaklar için yaklaşık 1 milyar dolar ödenecek. Teslimatlar ise 2019 yılında gerçekleştirilecek” dedi. Alp Havacılık ile UTC Aerospace Systems’in bir kuruluşu olan KIDDE Aerospace & Defence arasında “Yangın Tespit ve Önleme Sistemleri Yerlileştirilmesi, Üretimi ve Entegrasyonu” konusunda iş birliği protokolü imzalandı.
27 FABRİKA VE 3 LİMAN TEK ÇATIDA BİRLEŞTİ
Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) için bir ilk gerçekleşti. TSK milli imkan ve gücünü dünyaya satacak bir anonim şirketi kurdu. ASFAT adıyla kurulan şirket dünyaya milli ihraç savunma sanayi ürünlerini pazarlayacak. Şirket ile TSK bünyesindeki 27 askeri fabrikasını 3 askeri teranesini dünyaya açmış oldu. İlk önemli ihraç olarak F16 motor test cihazı dünyaya sunuldu. Fuarda yer alan F16 motor test ürünü katılımcılardan beğeni topladı.
MİLLİ SAVAŞ UÇAĞI İÇİN İŞBİRLİĞİ
Dün bir diğer önemli işbirliği milli savaş uçağı için yapıldı. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI) ile Aselsan; Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi’nin kritik sistemleri için güçlerini birleştirme kararı aldı. Varılan ön mutabakat metnine göre; uçak için milli radar, elektronik harp ve elektro optik sistemler geliştirilecek. Proje kapsamında, MMU için ihtiyaç duyulan kritik görev sistemlerinin milli olarak geliştirilmesi ve projenin ilerleyen süreçlerinde uygun aşamalarda tam harekat yeteneği kazanacak şekilde uçağa entegre edilmesi hedefleniyor. Söz konusu sistemler, ürün ve teknoloji geliştirme ağırlığıyla Türkiye’nin en büyük ve zorlu Ar-Ge projesi olan MMU’nun başarısında kritik önemde bulunuyor. Mühendislik alanında en zor problemlerin çözülmesini gerektiren proje, içinde yer alacak tüm paydaşlara teknolojik olarak sınıf atlatacak. Projeyle Türkiye, dünyada ABD, Rusya ve Çin’den sonra 5. nesil bir muharip uçağı üretebilecek alt yapı ve teknolojiye sahip ülkeler arasında yerini alacak.