Adana metrosunun borcunun yaklaşık 800 milyon liralık kısmının ödendiği, geriye halen 1 milyar 200 milyon liralık bir ödemenin kaldığı bildirildi.
274 MİLYON DOLAR LAZIM
Dış kaynaklı hazine garantili krediyle 526 milyon dolara inşa edilen 13,5 kilometrelik metroya ilave olarak planlanan 10,3 kilometre uzunluğundaki Balcalı ve yapımı süren yeni stadyuma kadar uzanacak ikinci etap hat projesinin maliyeti de 274 milyon 300 bin dolar olarak belirlendi.
YÜZDE 40'I BORCA VE FAİZE GİDİYOR
Adana Büyükşehir Belediyesinin maddi olanakları ve İller Bankası payının yüzde 40’lık bölümünün, metronun kredi borcu ve faizine kesilmesi nedeniyle, ikinci etap çalışmaları ve yeni yatırımların önünün kesilmesine sebep oldu.
BAKANLIĞIN DEVRALMASI BEKLENİYOR
Adana metrosunun, hizmete giren Adana Şehir Hastanesi, yeni Adliye Binası, Bilim ve Teknoloji Üniversitesine de gitmiyor olması, Adanalı vatandaşları zor durumda bıraktığı ifade edildi. Bu sebeple Adana’nın yeni yatırımlarının önünün açılması için, Adana Büyükşehir Belediyesi ve Adanalı vatandaşlar, Büyükşehir Belediyesinin bütçesini oldukça zorlayan metro yükünün, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından devralınmasının beklenildiği kaydedildi.
ADANA'YA YÜK
Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, Adana’nın sırtında büyük bir yük oluşturan ve tamamlanmadığı için de verimli olarak çalışmayan metro yükünün hükümet tarafından görüşüleceğini ve Adana’nın lehine değerlendireceğini kaydetti.