E-ticaretin lojistik üssü oluyoruz

İstanbul Havalimanı’nın artan öneminden dolayı küresel e-ticaret devlerinin dağıtım üssü Türkiye oluyor. THY Kargonun yeni lojistik merkezinin stratejik önemine dikkat çeken İTO Başkanı Şekib Avdagiç; Alibaba ve Amazon gibi şirketlerin tercihinin Türkiye olduğunu söyledi.

Orhan Orhun Ünal
Arşiv

Elektronik alanındaki dünyadaki 5 büyük fuardan bir tanesi bu MWC (Mobile World Congress), Avrupa’daki en önemli fuar diyebiliriz. 2012’den beri İstanbul Ticaret Odası (İTO) bu fuardaki milli katılımı organize ediyor. Bu yıl da 30 kadar Türk teknoloji firmasının katıldığı fuara İTO, milli katılım desteği veriyor.

AVDAGİÇ: MOBİL DÜNYA KONGRESİNE TALİBİZ

ALIBABA’NIN DAGITIM MERKEZİ İSTANBUL

E-ticaretin artan önemine de değinen Avdagiç, İstanbul havalimanının stratejik önemini şu örnekle açıkladı: “Alibaba, Çin’den sonra dünya çapındaki ilk dağıtım merkezi olarak İstanbul’u seçti. Arkasından bunu gören Amazon da geldi. Çünkü İstanbul’dan yaklaşık 250 yurtdışı noktaya dağıtım yapabilecek bir şebekeye sahipsiniz. Bu lojistik avantajı Avrupa dahil hiçbir yerde yok. En yakın rakibimiz 140’da kalıyor. THY Kargo’nun 183 bin metrekarelik bir kargo merkezi devreye girdi. Tamamen yapay zekayla çalışan bir sistemi var.”

AMAN VİZE REJİMİNİ BOZMAYIN

https://image.piri.net/resim/imagecrop/2022/03/04/12/22/resized_45d6b-b66b84eec59fekibavdagic3a7.jpg

Başladığımız işleri devam ettirmek niyetindeyiz

Avdagiç, bu yıl yapılması beklenen Oda seçimlerinde yeniden İTO Başkanlığına aday olup olmayacağı yönündeki soruya şu cevabı verdi: “Bu konuda gerekli istişarelerimizi yaptık, önümüzdeki dönem için çalışmalarımıza başladık. İstanbul iş dünyası, tekrar bizi İTO başkanlığına layık görürse, bugüne kadar yol yürüdüğümüz arkadaşlarımızla beraber yola devam edeceğiz. Tabii bu kişisel bir konu değil, bir ekip işi ve bugüne kadar geldiğimiz bir çizgi var. Bu çizgideki ekiplerimizle birlikte, İstanbul iş dünyasının tamamını kucaklayacak bir şekilde tekrar çalışmamızı yapıp, başladığımız işleri devam ettirmek niyetindeyiz.”

Yerel para ile ticaret hayati önemde

EKONOMİ
E-ticaret hacmi yüzde 93 arttı

EKONOMİ
Türkiye e-ticarete katılımda dünya ikincisi