Avrasya Tüneli'ne trafik sıkışıklığını yüzde 90 azaltacak: Türkiye'de ilk kez kullanılmaya başlandı

Türkiye'de ilk kez uygulanmaya başlanan Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Teknolojisi Avrasya Tüneli'nde kullanılmaya başlandı. Sistem, kullanıcılara güvenli ve konforlu bir sürüş imkanı sağlarken, trafik sıkışıklığını yüzde 90 azaltabiliyor. Yenilikçi ve akıllı yol teknolojileri arasında ön sıralarda gelen uygulamayla, çevre kirliliğinin önlenmesi, kapasitenin daha verimli kullanılması ve olası kazaların önüne geçilmesi de hedefleniyor.

Arşiv

Avrasya Tüneli yetkililerinden alınan bilgiye göre, Asya ile Avrupa kıtasını denizin altından kara yoluyla birleştiren, şehrin iki yakası arasındaki 100 dakikalık mesafeyi 5 dakikaya kadar indiren projede, Türkiye genelinde bir ilk daha gerçekleştirildi. Yapımında dünyanın en gelişmiş teknolojileri kullanılan tünelde, güvenli ve konforlu sürüş imkanı sağlayan ve trafiğin oluşmasını azaltan Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Sistemi (Pacemaker) teknolojisi uygulamaya alındı.

ÖZGÜN
Avrasya Tüneli geçiş ücretleri ne kadar? İşte geçiş ücreti fiyatları

https://image.piri.net/resim/imagecrop/2020/09/24/11/51/resized_46d68-f0bb88175ddf8eadbf21440c30fc6e9c.jpg

Sistem sayesinde, araçların hızlarının sabitlenmesi sağlanarak trafik akışının rahatlaması, takı̇p mesafelerinin korunarak kaza riskinin düşürülmesi ve ani hız değişimlerinden oluşan egzoz gazlarının azalmasıyla çevreye katkı sağlanması hedefleniyor.

GÜNDEM
İmamoğlu’nun icraatlarını saydılar: Avrasya Tüneli ve Marmaray’ı yaptı

Avrasya Tüneli'ni kullanmak artık daha konforlu

Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Sistemi, Avrasya Tüneli'nin içerisinde eğime doğru ya da eğime karşı sürüş sırasında sürücülerin düzenli olarak önerilen hızda ilerlemelerini sağlamayı ve bu sayede hız değişimlerine bağlı trafik yoğunluklarının oluşmamasını hedefliyor. Dünya Yol Örgütü (PIARC) tarafından tavsiye edilen ve büyük faydalar sağlayan uygulamanın, yapılan araştırmalar sonucunda benzer projelerde trafik sıkışıklığını yüzde 90'a varan oranlarda azalttığı görüldü.

EKONOMİ
Avrasya Tüneli açıldı: İşte Yeni Şafak ekibinin yolculuğu

https://image.piri.net/resim/imagecrop/2020/09/24/11/52/resized_2050a-9c6292206659avrasyatuneliicinodemekolayligi1.jpg

En derin noktaya 500 metre kala başlıyor

Sistem, aydınlatmanın hızı, boyutu ve aralık mesafesinin çeşitli senaryolarda çalışmasına olanak sağlıyor. Tünel içinde ortalama trafik hızlarındaki düşüşün tespit edildiği Avrupa-Asya yönünde en derin noktaya 500 metre kala başlayan Pacemaker Lighting uygulaması, en derin noktadan çıkışta da bin metre olmak üzere 1,5 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor.

Tünel içerisinde kazaların önüne geçilmesi de hedefleniyor

Uygulamayla, trafik sıkışıklığının azaltılması ve kapasitenin daha verimli kullanılmasının yanı sıra olası kazaların önüne geçilmesi de hedefleniyor. Araçların trafik hızına kendilerini daha kolay ayarlamalarını sağlayarak olası motor ve şanzıman problemlerinin önüne geçilmesi de hedefler arasında bulunuyor.