Areda Piar'ın araştırmasında, 'Hazır giyim tercih ederken hangi faktörler sizin için önemlidir' şeklinde yöneltilen soruya, Z kuşağı katılımcılarının yüzde 61,8’i 'tarzımı yansıtsın' cevabı verdi. Aynı soruya verilen diğer yanıtlar şöyle şekillendi:
Araştırmada yer alan,
'Hazır giyim markaları ile ilgili sponsorlu reklam içerikleri ilgimi çekiyor
' diyenlerin oranı ise,
"Z kuşağı yüzde 54.6, Y kuşağı yüzde 40.9, X kuşağı yüzde 33.5, baby boomer yüzde 15.7"
şeklinde gerçekleşti.
GENÇLER MEMNUNİYETE, DEDELER DENEYİME ÖNEM VERİYOR
Araştırmada yer alan, 'Hazır giyim tercihinizde hangi davranışlar sizi yansıtır' sorusuna Z kuşağı katılımcıların yüzde 71,7’si ‘markadan duyduğum memnuniyet’ dedi. Aynı soruya Y kuşağı yüzde 67,7 ile ‘markaya olan güvenim’ cevabı verirken, X kuşağı katılımcılar yüzde 51,5 ile ‘markayı kullanma deneyimim’ dedi.
Baby boomer katılımcılar ise yüzde 70,7 ile ‘markayı kullanma deneyimim’ diyerek tecrübenin önemine dikkat çekti.
Z KUŞAĞI MARKASINDA ISRARCI
Araştırmada katılımcılara, 'Israrla tercih ettiğim markayı arama isteği' de soruldu. Z kuşağı katılımcıların yüzde 38,3’ü ‘ısrarla tercih ettiği markayı aradığını’ ifade ederken, bu soruya verilen diğer yanıtlar şöyle oldu:
X,Y,Z ve baby boomer olmak üzere torunlardan dedelere uzanan moda tercihlerini ele alan araştırmaya bin 64 kişi katıldı. Araştırmanın veri toplama çalışması 14-18 Mayıs tarihleri arasında kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (Bilgisayar destekli web anketi) yöntemiyle gerçekleşti.