Gazze'de insanlık dışı katliamlar sürerken soykırım destekçisi firmaların kendini aklamak adına giriştikleri algı operasyonlarına ABD'li ilaç şirketi Johnson & Johnson da katıldı. Başkan Yardımcısı Sam Maldonado'nun çocuk katliamına açık destek vererek katliam çağrısı yapmasının ardından boykot listelerinin en başına yerleşen firmanın satışları yerle bir olunca marka değişikliğine gitti.
Ünlü ilaç ve kozmetik firmasının en çok satan ürününün satışı düşünce giriştiği algı oyunu kısa sürede bozuldu.
Çift etiket ortaya çıkardı
Amerikan menşeili Johnson & Johnson, satışları düşünce ürünlerini JNTL Turkey adı altında piyasaya sürmeye başladı. OGX kozmetik ürünlerinde birkaç ay öncesine kadar yer alan Johnson & Johnson etiketi JNTL Turkey olarak değiştirildi.
Katliama açık destek
Bebek kolonyası da üreten dünyanın en büyük kimya ve kozmetik firmalarından olan Johnson & Johnson'ın Başkan Yardımcısı Sam Maldonado, terör devleti İsrail'in Gazze'de sürdürdüğü katliama açık açık destek vermiş, Tevrat'ta yer alan 'Amalek' kavmi ile ilgili metinden alıntı da yapan Maldonado bebek katliamlarını meşru göstermeye çalışmıştı.
"Hepsini öldürün"
Daha önce Gazze kasabı Netanyahu'nun katliam çağrısı yaptığı "Kutsal kitabımız diyor ki Amalek'in sana yaptıklarını hatırlamalısın. Şimdi git, Amaleklilere saldır. Onlara ait her şeyi tümüyle yok et, hiçbir şeyi esirgeme. Kadın erkek, çoluk çocuk, öküz, koyun, deve, eşek hepsini öldür." alıntısını tekrarlayan Maldonado, "Eğer durum böyleyse, bombalamanın neden böyle olduğunu şimdi anlıyorum. Hepsini öldür!!!" ifadelerini kullandı.
Bebek katliamına İncil ve Tevrat'tan kılıf buldu
Maldonado paylaşımında şu ifadeleri kullandı;
.. Eğer durum böyleyse, bombalamanın neden böyle olduğunu şimdi anlıyorum. Hepsini öldür!!!"
"... İncil'de (1 Samuel 15:3) Tanrı İsrail'e şunu emretti: 'Şimdi gidin ve tüm Amalekli ulusunu - erkekleri, kadınları, çocukları, bebekleri, sığırları, koyunları, keçileri, develeri ve eşekleri - tamamen yok edin.' Bu belki de Bibi'nin Filistinlilerle ilgili olarak Rab'den aldığı emirdir."
İsrail destekçisi Johnson & Johnson'ın satışları yerle bir oldu
İnsanlık dışı paylaşıma sosyal medyada tepki yağarken boykot listelerinin en başında yer alan Amerikan firmasının satışları kısa sürede yerle bir oldu. Johnson & Johnson içinse 'boykot' çağrıları yapıldı.
Burger King de Türkiye'deki adını 'Börgır' olarak değiştirmişti
Fast food zinciri Burger King, boykot karşısında daha fazla direnemeyerek isim değişikliğine gitmişti. Firmanın sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımlarda Türkiye'deki adını 'Börgır' olarak değiştirdiği görülmüştü.
Boykotlar karşısında geri adım atarak adını, Türkçede okunduğu gibi 'Börgır' olarak değiştirerek kendisini 'samimi' göstermeye çalışan firma, bu hamlesine bahane de hazırladı.
Boykottan kaçışa 'kültürel yapıyla uyum' kılıfı
Firmadan yapılan açıklamada söz konusu değişikliğin, markanın Türkiye'deki kültürel yapıya ve yerel dile daha fazla uyum sağlama amacıyla gerçekleştirildiği ileri sürüldü.
Ayrıca, boykottan kaçmak için 'Börgır' ismiyle hizmet vermeye başlayan fast food zincirinin, menülerinde de Türkçeleştirilmiş isimler kullanmayı planladığı da belirtildi.
Algida da algı operasyonu yapmıştı
Soykırım destekçisi Burger King'in ismini değiştirmesi akıllara yine katliamlara destek veren firmalar arasında yer alan Algida'nın kendini aklamaya çalışmak için yaptığı hamleyi akıllara getirdi.
İşgalci İsrail destekçisi Unilever firmasının kuruluşlarından Algida, Google'a para vererek Türkiye'de çıkan arama sonuçlarında kendisini 'Türk Markası dondurma' ibaresiyle göstermişti.