Yazarlar Tribünler boş Sosyal medya tıklım tıklım

Tribünler boş Sosyal medya tıklım tıklım

Erdal Hoş
Erdal Hoş Gazete Yazarı

Lig bitti ama kongre rüzgârları esmeye devam ediyor. Trabzonspor’da genel kurul pek seçim gibi olmadı ama Galatasaray, Bursaspor ve Fenerbahçe kongreleri seçim havasında geçti, geçiyor…

Bundan yıllar evvel, internet kullanımı ve taraftarların kulüp yönetimlerine etkisi meselesine dair bir makale okumuştum İngiltere’den. Özetle internetin yaygınlaşması sonucu kulüp yönetimleri ile taraftarlar arasındaki ilişkinin daha interaktif hale geleceğini (hatta İngiltere özelinde gelmeye başladığını) dile getiren bu makaleyi okurken Türkiye için de geçerli olabileceğini pek düşünmemiştim.

O günlerde futbolun yeni kıraathanesi taraftar forumlarıydı ve evet ciddi ilgi gören “mekânlardı” forumlar. Ama daha çok “ kapalı odalar” gibi oldukları için şimdiki sosyal medya kadar genel kamuoyunu etkileyemediler. Bugün geldiğimiz noktada en azından bir kere (yani bollanana kadar) taraftarın sosyal medya hesabı olan başkana, yöneticiye, teknik direktöre ve futbolcuya temas hakkı var. Elbette son derece tehlikeli bir alan sosyal medya ve elbette yöneticilerin son derece dikkatli kullanmaları gerekiyor. Ama asla “sanal alem” değil.. Aksine oldukça gerçek ve gerçekçi, bilhassa da mevzu futbol ve kulüplerimiz olduğunda. Kabul edelim ki postmodern kıraathane olarak Facebook ve Twitter, futbol kulüplerinin değilse de “camiaların” kamuoyunu oluşturan bir alana dönüştü. Henüz kongre sonuçlarını etkileyecek düzeyde mi? Hayır,,, Ama mesela geçen yıl Beşiktaş’ın forvet transfer tercihi (tercih etmediği diyelim) Twitter’da şekillendi alenen… Demem o ki birçok sıkıntıyı da barındıran ve bu anlamda herkesin mustarip olduğu sosyal medya gerçeğine eyvallah. Ama aynı alan normal şartlarda asla seslerini duyuramayacak ve yönetimler tarafından muhatap alınmayacak kitlenin fark edilmesini de sağlamaya başladı. Bu süreç önümüzdeki yıllarda kuvvetle muhtemel artarak devam edecek. Ve 10 yıl sonra hala kulüplerimiz satılmamış ( inşallah satılır) olursa teknik adam tercihinden transfere, oradan seçimli genel kurullara kadar her tercih sosyal medyada belirlenecek gibi duruyor.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.