|
Spor kulüpleri iletişimde bir yol belirlemeli

Belki çok klişe olacak ama hakikaten de iletişim çağında yaşıyoruz. Yani iletişimin çok önemsendiği ancak bir o kadar da hata yapıldığı bir çağ... Çokça paralar saçılıyor ama doğru iletişimi kurma konusunda başarı kesin olmuyor.

Türkiye'de spor kulüplerinin kendilerince belirlediği sosyal medya ve basın stratejileri var. Kimi Ümraniyespor gibi mizahı kullanıyor, kimi ise daha kurumsal ve bilgilendirici... Ancak bütününe bakıldığında sosyal medya hesapları artık internet sitelerinin önüne geçmiş, asli resmi yayın organları haline geldi.
Verdiğiniz her cevap veya yaptığınız her açıklamanın reaksiyonu bu platformlar üzerinden geliyor.
Hal böyle olunca ne sadece mizah yapmak yeterli oluyor ne de çok fazla resmi kurum gibi davranmak.
Monaco'nun sosyal medya yönetimini beğendim
Geçtiğimiz günlerde Monaco kulübünün Trabzonspor maçı için hazırladığı ve kentten kesitler sunduğu videoyu izledim. İşim gereği de kulübün sosyal medya hesaplarını uzun süredir takip ediyor ve fikir almak için de inceliyordum. Videonun yanı sıra Trabzonspor'u tanıtan uzun da bir yazı vardı internet sitesinde. Özellikle Avrupa maçlarında takımlar rakiplerini tanıtan bu tip yazılar yayınlarlar.
Ancak metinde o kadar detay vardı ki, Abdullah Avcı'nın kulübe geldiği günlerde içinde bulunduğu durumdan ufak analizlere kadar birçok konuda aydınlatıcı bilgiler...
Sosyal medya sayfalarındaki oyuncu değişiklikleri tasarımları, kulüp dijital TV'sinin röportajları, maçın başından sonuna kadar "Bir spor kulübü sayfası nasıl olabilir?" sorusuna güzel bir cevap niteliğindeydi. Tabii ki maçtan kasıt; şehre yolculuk, basın toplantıları ve sonrasını içeren bir bütün. Burada çok farklı olan bir durumu anlatmıyorum, Avrupa'da çoğu kulübün ve Türkiye'de de zaman zaman örneklerini gördüğümüz şeyler.
Hatta bir dönem Trabzonspor'un maç hikayeleri çok da keyifliydi.
Ben sadece kulüplerin bu konuda profesyonel çalışıp, konuyu ehil ellere bırakması konusunda daha seçici olmaları gerektiğinin altını çizmek istiyorum.
Devamlılık ve tutarlılık medya stratejisinde önemli

Burada önemli olan konulardan biri ise devamlılıktır. Dönemsel başarılardan daha çok iletişim konusunda her daim titiz çalışılmalı. Yeni neslin iletişim konusunda hiç şakası yok. Yaptığınız bir hata pahalıya patlıyor.

Herkesin bir gazeteci, herkesin bir otorite olduğu sosyal medyada
ne yapsanız beğendiremeyeceğiniz şeyler olsa da siz yine de iyisini yapmaya çalışın.
#Asaf Samet Bayraktar
#Trabzonspor
#Monaco
#İletişim
8 ay önce
Spor kulüpleri iletişimde bir yol belirlemeli
Kamu tasarrufu
BİT’lere kadrolu işçi alımında acilen tedbir alınması gerekiyor
Tarih bizi çağırıyor ama biz birbirimizle boğuşuyoruz!
İYİ Parti kongresinin kazananı kim
Şule öğretmen ve yeni maarif modeli