Kafasına su gelen İsmail Kartal yeterince hızlı hareket edemeyip pet bardaklardan kurtulmayı başaramadığı için kabahatlidir…
Sonuncusu hariç buraya kadar sıraladığımız ifadeler, olay yaşandığından beri her türlü medyada dile getirilmiş tespitler… Belki biraz zorlasanız sonuncusuna da rastlayabilirsiniz; çünkü bir teknik direktör takımın sevinmesine engel olmadığı için suçlanıyorsa, neden pet bardaktan hızlı koşmadı diye de suçlanabilir…
Yıllarca belli bir noktaya getirmek için uğraştığımız algılanma kriterleri 90+10 dakikada tuzla buz olabiliyor… İşte yabancı basından bazı örnekler:
Bir kez daha hatırlatalım… İtibar, telgraf tellerindeki kuşlar gibidir… Uçup gitmeleri için ufacık bir ses yeterlidir… Ondan sonra kuşları getirip aynı yere koymak imkânsızdır…
‘Rekabet, en iyi ürünlerin ve en kötü insanların ortaya çıkmasını sağlar.’
David Sarnoff, ABD’li iş insanı
* “Şirketlerin Formula 1’den Öğreneceği 5 Siber Güvenlik Dersi” (Mustafa Baran, omg)… Nasıl başlık ama; gel de okuma… Ferrari takımının sponsoru siber güvenlik şirketi Bitdefender Antivirüs’ün Türkiye distribütörü Laykon Bilişim, siber güvenliğin önemine dair hazırladığı basın bülteninin başlığını böyle atmış… İletişim çalışmalarının arzu edilen hedeflere, ulaşması için ürünün/hizmetin ne olduğundan, firmanın itibarına, iletişimde atılan her bir adıma ve aksiyona kadar pek çok unsurun ‘doğru’ olması gerekir. Her şeyi kitabına uygun yapsanız bile hedef kitlenin dikkatini çekemezseniz onca emek heba olabilir. O nedenle, hedef kitlenize kapıyı aralayacak iyi bir başlık çok değerlidir.
* Sirke üreticisi olarak bilinen Kemal Kükrer, dokuz farklı ürününe ‘vegan sertifikası’ almış. Firmanın bağlı bulunduğu Ajinomoto İstanbul, bitkisel kaynaklardan tam protein alımını sağlamak için 1700’ün üzerinde bilim insanıyla 100 yılı aşkın süredir AR-GE çalışmaları sürdürüyormuş. Türkiye Vegan Birliği’nin V-Label Almanya Ofisi tarafından yapılan “Proveg International” raporuna göre Vegan pazarı 2035 yılına kadar dünya çapında 290 milyar dolara ulaşacakmış. Küresel bitki bazlı gıda sektörünün 2027 yılına kadar 74 milyar dolara ulaşacağının ve yıllık büyüme oranının yüzde 12 olacağı öngörülüyormuş. 2035 yılında bu rakam 290 milyar dolara ulaşacakmış (Nagihan Alan Yiğit, Zarakol). Çevremizde vegan beslenmeyi geçici bir heves olarak gören pek çok tanıdığımız var. Onlara kalsa bu alanda çalışmak ‘ölü yatırım’dır… Ancak araştırmalara bakmakta ve Peter Drucker’ın ünlü sözünü akılda tutmakta her zaman yarar var: “Ölçmüyorsan yönetemezsin…”