Facebook, ABD Başkanı Trump'ın seçimlerde Hillary Clinton'ı mağlup etmesi sonrası sıkı bir şekilde eleştirilirken, buna sebep olarak da seçim döneminde Trump yanlısı sahte haberlere engel olmaması gösterilmişti.
NTV'nin haberine göre, Trump'ın yeni Dijital Direktörü Brad Parscale, bu tartışmalar sürerken seçim zaferinde Facebook ve Twitter'ın önemine dikkat çeken açıklamalar yaptı. Kampanyalar için en büyük para kaynağını Facebook'tan sağladıklarını belirten Parscale, çalışmalara Trump'ın başkan adayı olmasında 1.5 yıl önce başladıklarını söyledi.
İnternet üzerinden yapılan kampanyalarla Trump'ın organizasyonuna 250 milyon dolardan fazla online bağış toplandı. Hillary Clinton seçim döneminde TV reklamlarına 200 milyon dolardan fazla parca harcarken, Trump'ın dijital medyada rakibinin yarısından az bir bütçe kullanarak seçimi kazanması dikkat çekici bir detay...
Clinton da Trump kadar olmasa da dijital kampayalara bütçe ayırmıştı (30 milyon dolar). Sosyal medyada daha agresif ve aktif bir kampanya yürüten Cumhuriyetçiler, dijital medyadan daha fazla bağış toplamayı başarmıştı.