|

PTT personel alımı başvuruları ne zaman, başvurular nereye yapılacak? 2023

PTT personel alımı başvuru şartları ve tarihleri vatandaşların araştırdığı konular arasında yer alıyor. Türkiye'de PTT, posta hizmetleri, kargo ve kurye hizmetleri, para transferi ve ödeme işlemleri, fatura tahsilatı gibi çeşitli hizmetleri sağlamaktadır. Bu kapsamda PTT her yıl bünyesinde çalışmak üzere mühendis, mimar, avukat, gişe ve büro görevlisi, tekniker ve dağıtıcı meslek gruplarında alım yapıyor. PTT’nin 2023 yılında personel alıp almayacağı ise gündemde yer aldı. Peki, 2023 PTT personel alımı ne zaman yapılacak? PTT personel alımı başvuru şartları neler, nereden yapılır? İşte detaylar.

15:49 - 3/08/2023 Perşembe
Güncelleme: 15:50 - 3/08/2023 Perşembe
Yeni Şafak
PTT personel alımı başvurusu nereden, nasıl yapılır?
PTT personel alımı başvurusu nereden, nasıl yapılır?

‘2023 PTT personel alımı ne zaman?’ sorusu PTT memuru olmak isteyen binlerce vatandaş tarafından sorgulanıyor. Günümüzde PTT, teknoloji ve dijitalleşmeyle birlikte çeşitli online hizmetler de sunmaktadır. Bu anlamda eleman talebi doğrultusunda birçok meslek grubunda alım yapmakta. Peki, PTT personel alımı başvurusu nereden, nasıl yapılır? İşte detaylar.

PTT PERSONEL ALIMI NE ZAMAN YAPILACAK?

PTT personel alımına ilişkin henüz net bir açıklama yapılmadı. PTT personel alımına ilişkin açıklama geldiğinde haberimizde yer alacaktır.

PTT İŞ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Kişiler gerekli şartları taşıdığı takdirde kurumların uygulayacağı sınav veya mülakatlara katılım sağlayarak, başarı sağlanması halinde belli bir kadroda işe alınacaklar. Aynı zamanda her yıl PTT kendi web sitesi üzerinden ya da konuyla alakalı farklı sitelerinde alım yapılacak personel sayısı ile vatandaşları bilgilendirmektedir.

PTT iş başvurusunda bulunmak isteyen adaylar için gerekli detaylar şöyle;

PTT iş başvurusunda bulunmak isteyenlerin takip etmesi gereken ilk adım PTT resmi web sitesinden başvuru alanlarını tercih etmektir.

Başvuru sırasında adaylar, seçecekleri alana göre tek bir seçimde bulunurken, kazandıkları puanlara göre değerlendirilmeye alınacakları belirtiliyor.

Öte yandan sınava katılmak isteyenler sınav için yatıracakları bir miktar parayı Ziraat Bankası veya PTT web sitesi üzerinden yatırabilirler.

PTT PERSONEL ALIMI BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?

PTT'de işe alınacaklarda aranılacak güncel şartlar henüz belli olmasa da genel şartlar şu şekilde sıralanmıştır:

a) 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamında yer alanlar ile PTT'nin yurtdışındaki işyerlerinde

istihdam edilecekler hariç olmak üzere Türk vatandaşı olmak.

b) On sekiz yaşını tamamlamış ve giriş sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz altı yaşından gün almamış olmak.

c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.



#PTT
#posta
#telgraf
#kargo
9 ay önce