|

BMW yeni 3 serisiyle beğenileri topladı

Alman otomotiv devi BMW 2018 Paris Otomobil Fuarı'nda 7. nesil BMW 3 serisini görücüye çıkardı. Bir önceki jenerasyona göre 76 mm daha uzun ve 16 mm daha geniş olan araç, kullanıcılarına daha iyi bir kokpit deneyimi sunacak.

Yeni Şafak
17:16 - 3/10/2018 Çarşamba
Güncelleme: 09:47 - 4/10/2018 Perşembe
Diğer
7. nesil BMW 3 serisi
7. nesil BMW 3 serisi

BMW'nin başarılı orta boyutlu premium sedan modeli 3 Serisi'nin yeni jenerasyonu 2018 Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkarıldı.

Selefine göre
76 mm
kadar uzayan G20 kodlu modelin genişliği
16 mm
artarak 1827 mm'ye, yüksekliği ise 1 mm artarak
1442 mm
'ye ulaşmış.
4709 mm
'lik uzunluğun
2851 mm
'si aks mesafesine aktarılırken aracın oranları da güzel şekilde korunmuş.

Tasarıma baktığımızda ise BMW'nin imzası olan böbrek ızgaranın tek parçaya döndüğünü görüyoruz. Arasında bir çentik barındıran ön farlar standart olarak tamamen LED teknolojisi taşıyor. Opsiyon listesinde ise aydınlatma grubunu
530 metre
menzili olan, lazer özellikli
Adaptive LED
paketiyle donatabiliyorsunuz. Yine opsiyon olarak gelen
LED sis farları
ve
Air
Curtain
adı verilen aktif aerodinamik parça ise tampon köşelerindeki hava girişleriyle birleştirilmiş. Tamponun kenar tasarımı
Sport Line
ve
Luxury Line
donanım paketlerinde T şeklinde iken
M Sport
versiyonunda daha belirgin ve sportif bir dizayn kullanılmış.

Motor1’in haberine göre yeni 3 Serisi, lansman itibarıyla
5 farklı motor seçeneğiyle
sunulacak. Bunların üçü dizel, ikisi benzinli üniteler olacak. İleri aşamada yelpazede
M340i
ve
plug-in hibrit 330e
de katılacak.

Dizel kanadında giriş basamağını dört silindirli (
318d
ve 320d/320d xDrive
) motorlar oluştururken
330d
'de silindir sayısı 6'ya çıkıyor.
150 bg
güç, 320 Nm tork sunan
318d
'de enjeksiyon basıncı
2200 ba
r iken
320d
ikilisinde bu değer
2500 bar
. Otomatik şanzımanı ile
8.5 saniyede 100 km/s
hıza çıkan 318d'nin üstünde yer alan
320d ve 320d xDrive
,
190 bg
ve
400 Nm
üreten motorları sayesinde sırasıyla
6.8 ve 6.9
saniyede üç haneli hız değerlerini görecek.
330d
, kardeşleri gibi
8 ileri Steptronic şanzımana
eşlik eden
motorundan 265 bg güç, 580 Nm tork elde ederek 100 km/s'e 5.5 saniyede
ulaşabiliyor.

Benzinli üniteler ise
320i
ve
330i
olarak duyuruldu.
184 bg
gücündeki
320i
,
300
Nm'lik
maksimum torkunun yardımıyla
7.2 saniyede 100 km/s
'i görürken
330i
, aynı kombinasyondan
258 bg
güç
, 400 Nm tork
ve
5.8 saniyelik 0-100 km/s
ivmelenmesi elde edebiliyor.

Kabine geçtiğimizde yeni 3 Serisi Sedan'ın yeni BMW düzenine adapte olduğunu görüyoruz. Sürücü odaklı kokpitte standart olarak analog, opsiyonel olarak ise dijital bir gösterge paneli sunuluyor. Bavyeralı markanın sportif havasının her donanım paketinde estiği iç mekân biraz geriye yatık multimedya ekranı ve merkezi kontrolüyle dikkat çekiyor. Modele göre ya vites koluyla, ya da yeni tasarlanan vites seçme ünitesi ile gelen vites konsolu
Driving Experience Control
ayar düğmesi ve elektronik park freni gibi düğmelerin yanı sıra
iDrive
sisteminin kontrollerini de barındırıyor.

Donanım paketine göre 55 kg'a kadar hafifleyen 3 Serisi'nin şasisi sportif ve konfor anlamında sağlam geliştirme çalışmaları görmüş. 50:50 ağırlık dağılımına sahip sedan daha iyi sürüş dinamiklerine, çevik bir karaktere ve hisli bir direksiyona sahip. Hava sürtünme katsayısı (Cd) 0.26'dan 0.23'e çekilen G20 3 Serisi, daha rijit bir şasiye kavuşmuş.


Hem standart, hem de opsiyonel M Sport süspansiyon sisteminde markanın ilk kez kullandığı "lift-related", yani sekmeye duyarlı amortisör elemanları sayesinde 3 Serisi, sportiflik ve konfor arasında sağlam bir denge yakalamış. Sürekli değişken davranan sistem yay deplasmanına göre sıkılık ayarı yaparak sürüş karakterine ve yol durumuna göre yerine göre konforu veya sportifliği arttırabilecek.


Sürüş yüksekliği 10 mm düşüren M Sport süspansiyon isteğe göre elektronik olarak kontrol edilebilen amortisörler içeren Adaptif M Süspansiyon ile değiştirilebilecek. Dört pistonlu sabit kaliperlerle donatılan M Sport frenler, alışıldığı üzere mavi renkli ve M logolu olacak. 330i ve 330d'de bunlara ek olarak M Sport diferansiyel de sunulacak. Yani bu motor seçenekleriyle 3 Serisi hem çeviklikte, hem çekişte, hem stabilitede, hem de viraj dinamiklerinde diğer kardeşlerinden üstün olacak.


Advantage, Sport Line, Luxury Line ve M Sport donanım
seviyeleri ile satılması planlanan 3 Serisi'nde yeni direksiyon simidi ve kabin malzemeleri dikkat çekiyor. Ek ücret ile
Vernasca
ve
BMW Individual Merino
deri döşeme ile gelen koltuklara Sensatec plastik malzemeyle donatılan kontrol paneli ve BMW Individual deri kaplı gösterge paneli eşlik ediyor.

Donanım listesinde kimi standart, kimi ücretli olmak üzere üç bölgeli otomatik klima, kablosuz şarj, akustik ön cam, saydam kısmı 100 mm arttırılan cam tavan, ambiyans aydınlatması, "Hey BMW" komutuna tepki veren ve 10.25" boyutlu ekrana yerleştirilmiş BMW Operating System 7.0, Harman Kardon ses sistemi,
480 litrelik bagajın
önünde yer alan
40:20:40
oranında katlanabilir arka koltuklar, arka kol dayama, eller serbest bagaj açma, şeritten çıkma ikazı, çarpışma ve yaya uyarısı özellikli şehir içi frenleme asistanı, dur/kalk yapabilen aktif hız sabitleyici, şerit değiştirme uyarısına sahip sürüş asistanı, direksiyon ve şerit takip yardımcısı, arka çapraz trafik uyarısı, arka çarpışma önleme, daha iyi grafiklere ve yansıtma alanına kavuşan head-up display, geri görüş kamerası, park mesafe kontrol sistemi, 12.3" boyutlu dijital gösterge paneli gibi özellikler var.

Yedinci nesil BMW 3 Serisi, 2018 Paris Otomobil Fuarı'nda sergilendikten sonra 9 Mart 2019'da piyasaya sürülecek. BMW'nin G20 kodlu sedan için belirlediği üretim lokasyonları ise Münih, Çin'deki Tiexi tesisi ve Meksika'daki San Luis Potosi fabrikası olarak açıklandı.



#BMW
#3 Serisi
#2018 Paris Otomobil Fuarı
6 yıl önce