BMW'nin başarılı orta boyutlu premium sedan modeli 3 Serisi'nin yeni jenerasyonu 2018 Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkarıldı.
Donanım paketine göre 55 kg'a kadar hafifleyen 3 Serisi'nin şasisi sportif ve konfor anlamında sağlam geliştirme çalışmaları görmüş. 50:50 ağırlık dağılımına sahip sedan daha iyi sürüş dinamiklerine, çevik bir karaktere ve hisli bir direksiyona sahip. Hava sürtünme katsayısı (Cd) 0.26'dan 0.23'e çekilen G20 3 Serisi, daha rijit bir şasiye kavuşmuş.
Hem standart, hem de opsiyonel M Sport süspansiyon sisteminde markanın ilk kez kullandığı "lift-related", yani sekmeye duyarlı amortisör elemanları sayesinde 3 Serisi, sportiflik ve konfor arasında sağlam bir denge yakalamış. Sürekli değişken davranan sistem yay deplasmanına göre sıkılık ayarı yaparak sürüş karakterine ve yol durumuna göre yerine göre konforu veya sportifliği arttırabilecek.
Sürüş yüksekliği 10 mm düşüren M Sport süspansiyon isteğe göre elektronik olarak kontrol edilebilen amortisörler içeren Adaptif M Süspansiyon ile değiştirilebilecek. Dört pistonlu sabit kaliperlerle donatılan M Sport frenler, alışıldığı üzere mavi renkli ve M logolu olacak. 330i ve 330d'de bunlara ek olarak M Sport diferansiyel de sunulacak. Yani bu motor seçenekleriyle 3 Serisi hem çeviklikte, hem çekişte, hem stabilitede, hem de viraj dinamiklerinde diğer kardeşlerinden üstün olacak.
Yedinci nesil BMW 3 Serisi, 2018 Paris Otomobil Fuarı'nda sergilendikten sonra 9 Mart 2019'da piyasaya sürülecek. BMW'nin G20 kodlu sedan için belirlediği üretim lokasyonları ise Münih, Çin'deki Tiexi tesisi ve Meksika'daki San Luis Potosi fabrikası olarak açıklandı.