Ekonomi Seramik ahşaba rakip oldu

Seramik ahşaba rakip oldu

Dijital dönüşüme 3 yılda 15 milyon dolarlık yatırım kararı alan Kale Grubu, seramiği ahşaba rakip hale getirdi. Kaleseramik Genel Müdürü Okan Gedik, esnek seramiklerle dolaptan masaya her türlü ürünün elde edildiğini söyledi. Şirket, yüzde 40'a varan indirim kampanyasını da sene sonuna kadar uzatma kararı aldı.

Mine Açar Yeni Şafak
Kale Grubu, seramiği ahşaba rakip hale getirdi.
Kale Grubu, seramiği ahşaba rakip hale getirdi.

Kale Grubu, dijital dönüşüme 3 yılda 15 milyon dolarlık yatırım yaparak tüm yaşam alanlarına girmeyi hedefledi. Ürettikleri ahşap görünümlü yer seramiklerinin parkeye rahip hale geldiğini belirten Kaleseramik Genel Müdürü Okan Gedik, günümüzde seramiklerin banyo, mutfak gibi bilinen kullanım alanlarının yanı sıra artık salon, odalar, ofisler ve otel odalarında kullanımının hedeflendiğini söyledi. Kalesinterflex ürününde de oldukça büyük ebatlar üretmeyi gerçekleştirdiklerini belirten Gedik, “Yüksek binaların cephe kaplamasında kullanılır hale getirdiğimiz bu ürünün kullanım alanı çok genişledi” dedi..

İhracatta hedef 100 milyon dolar

Çevreye önemli katkıları olan ürünlerin ihracatında önemli gelişmeler yaşadıklarını aktaran Gedik, “Seneyi 82 milyon dolar ihracatla bitireceğiz. Gelecek yılki hedefimiz ise 100 milyon doları aşmak. 2017 sonu itibarıyla ihracatımızın toplam gelirimizin içindeki payı yüzde 33 civarında. 2019'daki hedefimiz yüzde 40'ın üzerine çıkarmak. Bu doğrultuda attığımız stratejik adımlarla ABD, İngiltere ve Almanya’ya ihracatımızı arttırmayı planlıyoruz. Ayrıca, spesifik bazı kanallarla Çin'i, özellikle hedef ülke olarak seçtik. Bugün Avrupa'dan Amerika'ya, Orta Doğu'dan Afrika pazarlarına kadar 100 ülkedeki 400'ü aşkın ihracat noktasında markamızla ürünlerimiz satılıyor. Kaplama malzemelerinde en yakın rakibimizin 2 katı büyüklüğündeyiz. Yüzde 28’lik pazar payıyla lider konumdayız. Toplam banyo ürünleri olarak baktığımızda ise yaklaşık yüzde 17'lik pazar payına sahibiz ve en yakın rakibimizin yaklaşık 2 puan üstünde yer alıyoruz” bilgisini verdi.

REKLAM

Nemi kontrol altına aldı

Okan Gedik, bütün vitrifiye ürünlerde antibakteriyel kaplamalar bulunduğunu, farklı özellikli ürünleri de geliştirmeye devam ettiklerini belirterek, yeni ürünlerine ilişkin şu bilgileri verdi:

“Nem kontrolü sağlayan, nemi regüle eden karolar üzerinde çalışıyoruz. Bu ürünü ilk kez UNICERA 2019’da tanıtmaya hazırlanıyoruz. Kaleseramik’in ‘İnovatif Çevre Dostu Ürün’ kategorisinde ikincilik ödülü aldığı nem kontrollü karolar; havadaki nem oranı yüzde 70’in üzerine çıktığında nemi içine alma, nem oranı yüzde 40’ın altına düştüğünde ise içine aldığı nemi ortama verme özelliğine sahip.” Kaleseramik’in 30 milyon liralık yatırımla Çan’da kurduğu Kaleseramik Ar-Ge Merkezi hakkında da bilgi veren Gedik, şu anda cirolarının yüzde 2,2’sini ar-ge’ye ayırdıklarını, gelecek 1-2 sene içinde bu payı yüzde 3’e çıkarmak istediklerini de söyledi.

Yüzde 40 indirim kampanyası

İç piyasada iki önemli kanalları olduğunu belirten Gedik, “Birincisi, ‘perakende’ dediğimiz, yenileme pazarı. İkincisi, yeni projeler, inşaatlar. Son dönemde yeni inşaatlarla ilgili talepte düşüş görüyoruz. Perakende pazarı, 2018’in ilk 6 ayında yüzde 12 büyüdü. Kurumsal pazarda yaşanan daralmanın aksine 2019’da perakende pazarının daha da artacağını öngörüyoruz” dedi. Gedik, içinde bulunulan sürece katkı amacıyla daha önce başlattıkları yüzde 40’a varan indirim kampanyasını sene sonuna kadar uzatma kararı aldıklarını da bildirdi.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.