|

Tesla'nın tarihi hatası uzmanlar tarafından açıklandı

Tesla, yenilikçi kimliği ile öne çıkarken kendisini büyük bir finansman ve üretim krizi içinde buldu. Binlerce kişi ön sipariş verdiği hatta parasını ödediği araçları beklerken bir batarya fabrikası kapandı. Uzmanlar, kökü 1980’lere uzanan bu çöküşün detaylarını açıkladı.

Yeni Şafak
10:10 - 24/04/2018 Salı
Güncelleme: 10:26 - 24/04/2018 Salı
Diğer
Tesla Model 3
Tesla Model 3

Elon Musk’ın kurduğu Tesla, son birkaç aydır finansal krizler ve üretim aksaklıklarıyla boğuşuyor. Geçtiğimiz hafta ABD’nin Nevada eyaletindeki batarya üretim fabrikası faaliyetlerini bir süreliğine durdurdu. Haziran 2018 itibarıyla haftada 6 bin Tesla Model 3 üretimi sözü veren Elon Musk, bu duraksamanın üretimi artıracak çalışmalar nedeniyle olduğunu açıkladı.

Tesla, ekonomik otomobili Model 3’ten çok umutluydu. 2016 yılında bu aracın üretimi için Audi’nin otomasyon yöneticisi Peter Hocholdinger transfer edildi ve üretim hatlarında insan gücünün azaltılmasının hızı artıracağını söyledi. Musk, bu adımların hatalı olduğunu ve robotlaşmanın krize sürüklediğini kabul etti. Tesla’nın milyonlarca dolarlık zararını üstlenerek çalışmalarına başladı.


30 yıl önceki hatayı tekrar ediyor

Elon Musk, büyük ölçekli otomobil üretimi konusunda deneyim sahibi olmadığını yaşananlardan sonra kabul etmek zorunda kaldı. Otomasyon sistemleri araç üretimi konusunda büyük bir öneme sahip ancak tamamen işin formülü bu değil.

Navigant Research isimli araştırma firmasında görevli olan endüstri analisti Sam Abuelsamid, “Duyduğum hataların çoğu 1980'lerde ve 1990'larda yapılan hatalara çok benziyor” değerlendirmesinde bulundu. 1980’lerdeki hatalardan, General Motors’un otomasyon devrimi yapmak isterken milyarlarca doları çöpe atmasını kastediyor. 1980'ler boyunca GM, dönemin gelişmiş robotlarına milyarlarca dolar harcadı, ancak bu yatırımın geri dönüşünü hiç göremedi.


İyi bir kriz dönemi geçiriyor

Günümüzde, robotlar daha sofistike bir hale geldi lakin Musk’ın ve Tesla’nın acelesi, otomasyon sistemlerini bir anda devrim yaratacak şekilde sürece sokmaktı. Bu aceleyle atlanan en önemli detay, zaten insan ve makine birlikteliği ile sorunsuz olarak devam eden üretim sürecinin büyük değişimleri kaldırmaması oldu. Sam Abuelsamid, otomasyon sistemlerinin üretim sürecine aşama aşama getirilmelerini ve bunun bir süreç olduğunu vurguluyor.

Tesla, General Motors’un otomasyon atılımından sonra yarı yarıya düşen üretim performansından 5 kat daha iyi bir kriz dönemi geçiriyor. Uzmanlara göre otomasyon devrimi konusunda ani hareketler yapmamak ve süreci planlamak gerekiyor. Buradaki en büyük soru, Musk’ın acaba aldığı dersleri önümüzdeki süreçte başarılı bir şekilde uygulayabilecek mi?

#Tesla
#Model 3
#Elon Musk
6 yıl önce