|

Dijital pazarlamanın püf noktaları

Günümüzde artık hiçbir marka, kurum, KOBİ dijital pazarlamayı göz ardı edemez. Bu rekabetçi ortamda şirketler dijital pazarlamayı da pazarlama çalışmalarının önemli bir parçası yapmak zorunda. Özellikle KOBİ’ler dijitalde var olmanın ve online rekabetin önemini kavramaya çoktan başladı. İşte KOBİ’lerin dijital dünyadaki varlıklarını güçlendirmeleri için uygulamaları gereken Dijital Pazarlama tüyoları.

Yeni Şafak ve
04:00 - 6/02/2018 Salı
Güncelleme: 10:55 - 6/02/2018 Salı
Yeni Şafak
KOBİ’lerin dijital dünyadaki varlıklarını güçlendirmeleri için uygulamaları gereken Dijital Pazarlama tüyolarını derledik.
KOBİ’lerin dijital dünyadaki varlıklarını güçlendirmeleri için uygulamaları gereken Dijital Pazarlama tüyolarını derledik.

Tüketicinin giderek daha dijital olduğu bir dünyada, dijital pazarlamanın önemli unsurlarından olan internette bulunur, mobilden ulaşılır olmak artık her boyuttaki firmanın olmazsa olmazı... Geleneksel pazarlamanın araçlarına etkin bir bütçe ayıramayan KOBİ’ler için ise birçok fırsatı içinde barındırıyor. Online firma rehberi YellowPages.com.tr, KOBİ’lerin dijital pazarlama konusunda nelere dikkat etmesi gerektiğini şöyle sıraladı:



MUTLAKA BULUNABİLİR OLUN

Mağazasının, işyerinin ziyaret edilmesini isteyen, müşterilerinin kapısından içeri girmesini isteyen her KOBİ, internette arandığında mutlaka ‘’bulunmalı’’. Tıpkı işyerinizin kapısına tabelanızı asarken uzaktan görünmesini istemek gibi aslında... Üstelik dijitalde sokak ya da cadde ile sınırlı değilsiniz; günün her saati, sizi herhangi bir lokasyondan arayan herkesin sizi bulabilmesi mümkün. Yeter ki internette olun, mobil cihazlarda olun, arama motorlarına kendinizi gösterin, online harita platformlarında kayıtlı olun.



MOBİL UYUMLU WEB SİTESİ ŞART

Google’ın 2014 sonlarında hayata geçirdiği, sitelerin “mobil uyumlu” olup olmadığını mobil arama sonuçlarında gösteren etiket uygulaması ve 21 Nisan 2015’te arama algoritmasında gerçekleştirdiği mobil odaklı değişim çok önemli. Bu gelişmeler bir anlamda mobil uyumlu olmayan sitelerin cezalandırılması, yavaş yavaş arama sonuçlarından silinmesi, adeta var olmaması anlamına geliyor. Online varlığını mobil kullanım etrafında şekillendirip geliştiren her firma, uzun soluklu ve sağlam bir rekabet avantajı yakalamış demektir. Esnek, kolay güncellenebilir tüm ekranlarla uyumlu (responsive) web siteleri artık bir KOBİ’nin dijital stratejisinin olmazsa olmazı.



'İNTERNETTE İLK SIRAYA ÇIKACAKSINIZ' VAADİNE KANMAYIN

Hemen hemen her KOBİ’nin atıl durumda olan bir dijital yatırım deneyimi var. “İnternette ilk sıraya çıkacaksınız” vaadi en boş ve en çok kullanılan yalan. Hadi çıktınız, müşteriniz sitenizi tıkladı mı? Hadi tıkladı, aradığını buldu mu, size ve işinize güvendi mi yoksa bakar bakmaz kapatıp çıktı mı? Sitenizi akıllı telefon ya da tabletten açabildi mi? Telefonunuzu mobilden arayabildi mi, e-posta atabildi mi? Adresinizi Google veya Apple haritası üzerinden bulabildi mi? Dijital pazarlama konusunda hizmet alırken asıl sorulması gereken sorular ve karşılanması gereken ihtiyaçlar bunlar.



İYİCE ARAŞTIRIN, UZMAN EKİPLERLE ÇALIŞIN

Harcayacakları bütçe ne olursa olsun KOBİ’ler özellikle dijital pazarlama konusunda yatırım yapmadan önce hizmet alacakları kurum ya da kişileri iyi araştırmalı ve konunun uzman ekipleriyle yola çıkmalı. Dijital Pazarlama Stratejisi olarak öncelikle profesyonel yardım alarak başlangıç yapmaları çok önemli bir avantaj. Bu profesyonel yardım KOBİ’lere nereden başlamaları gerektiğini ve çalışmalarında doğru önceliklendirme yapmaları konusunda yol gösterici olacak.


DİJİTAL PAZARLAMA BİR KERE YAPILIP BIRAKILACAK BİR SÜREÇ DEĞİL, GÜNCELLEME YAPMAYI UNUTMAYIN

Dijital platformlar her gün biraz daha gelişiyor ve değişiyor. Çeşitli arama motorlarında KOBİ’lerin ulaşılabilir ve bulunabilir olması çok önemli. Ancak daha önemlisi, arama motorları tarafından belirli periyotlarda güncellenen arama algoritmalarına karşı, işletmelerin bu değişime en hızlı şekilde cevap verebilir durumda olması ve uyum sağlaması gerekiyor. Aksi takdirde arama motorlarında bugün iyi bir konumda bulunuyorken, yarın bu konumunuzu kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.



HEDEF KİTLENİZİ TAKİP EDİN

KOBİ’lerin; kullanıcılarına ve hedef kitlelerine yönelik anlık takip yapmaları ve analitik verileri değerlendirip stratejilerini hedefleri doğrultusunda gözden geçirmeleri çok önemli. Bu sayede KOBİ’ler sürdürülebilir bir dijital varlık ve iş modeli sağlayabilir

#Reklam
#Pazarlama
#Dijital
6 yıl önce