|

Z Kuşağı maymun iştahlı

Teknolojyle iç içe büyüyen Z Kuşağı, sosyal medya kanallarında en çok Youtube’da vakit geçiriyor. Bu kuşağın hayli kalabalık olduğunu söyleyen Sosyal Medya Uzmanı Alaattin Çağıl, “Bu kuşak, kimi çok severse onu fenomen yapacak güce sahip. Z Kuşağı’nın isteklerini göz önüne alarak eğlenceli ve komik içerik üreten Youtuberlar çok kısa sürede fenomen olabilir” diyor.

Yeni Şafak ve
04:00 - 19/11/2017 Pazar
Güncelleme: 11:53 - 19/11/2017 Pazar
Yeni Şafak
​2000’li yıllarda dünyaya gelen Z Kuşağı, vaktinin büyük bir çoğunluğunu sosyal medyada geçiriyor.
​2000’li yıllarda dünyaya gelen Z Kuşağı, vaktinin büyük bir çoğunluğunu sosyal medyada geçiriyor.

2000’li yıllarda dünyaya gelen Z Kuşağı, vaktinin büyük bir çoğunluğunu sosyal medyada geçiriyor. Diğer nesiller gibi sokakta oyun oynamayan bu kuşağın gençleri internet üzerinde sosyalleşerek var olmaya çalışıyor. Geçtiğimiz günlerde yapılan bir araştırma bu gençlerin en fazla Youtube kanalında aktif olduklarını ortaya koydu. Güncel ve eğlenceli videoları sıkça takip eden ve Youtuberlara büyük bir hayranlıkla bağlı olan bu kitle, günde en az bir saat eğlenceli ve komik videolar izliyor. Twitter’da yaptığı bir paylaşım ile Türkiye Etkileşim Rekoru kıran Sosyal Medya Uzmanı ve Dijital Stratejist Alaattin Çağıl, Z kuşağının kendilerini Youtube fenomenlerinin yerine koyduklarını ve böylece kendi yapamadıklarını izlemeyi tercih ettiklerini söylüyor. Sanatçıların fanlarıyla arasında olan bir bağ gibi gençlerin de bu fenomenleri yakından takip ettiklerini belirten Çağıl’a göre Z Kuşağı tam bir maymun iştahlı.


İLGİ ALANLARI HIZLA DEĞİŞİYOR

Z kuşağının ülke nüfusumuzun yüzde 20’sini oluşturduğunu söyleyen Çağıl, bunların 10 milyonunun sosyal medyada aktif olduğunu belirtiyor. Teknolojiyle iç içe büyüyen bu neslin pratik zekaya sahip olduklarını ifade eden Çağıl, “Bu nesli etkilemenin en önemli yolu iyi bir içerik üretmekten geçiyor. Çünkü bu nesil, sevdiği Youtuber’ı sadece takip etmek istemiyor. Ondan kendisini yerine koyabileceği videolar yapmasını istiyor” diyor. Bu kuşağın sosyal medyada hayli kalabalık olduğunu ve yüzde 80’inin aynı şeyleri sevdiğini söyleyen Çağıl: “Z kuşağı bir Youtuber’dan çabuk vazgeçebilir de. Çünkü gençlerin yaşları ilerledikçe başka yönlere kayıyorlar. Örneğin bir Youtuber’ın 10 milyon abonesi varsa şu anda bu 10 milyonun birçoğu inaktif oluyor. Birkaç yıl önce sevdiği Youtuber’a destek olmak için 10-15 tane hesap açan genç, çok değil 2-3 yıl sonra ilgi alanı değiştiği için o Youtuber ona çocuksu geliyor. Yani dengeler hızla değişiyor. Hal böyle olunca Youtuberların kazancı da düşüyor. Günümüzde Youtuberler bu riskli kitleyi göz önüne alarak içerik üretmeli.”

EN BÜYÜK FAVORİLERİ YORUMLU ŞARKILAR

Z Kuşağı tarafından takip edilen bir Youtuber olmak için yaşın önemli olmadığını ifade eden Çağıl, “Z Kuşağını etkilemek için onların dilinden konuşmak yetmiyor. Onları etkilemenin yolu oyun ya da eğlenceden geçiyor. Ayrıca Youtuberların kendine özgü bir tarzı da olmalı. Bugünlerde yorumla şarkı yapmak oldukça popüler. Sözlerin bestelenmesi ve müziklerin altyapısı oluşturmak tam bir yetenek istiyor. Bu da gençlerin mesleki olarak kendilerini bu alanda geliştirmesine olanak sağlıyor. Böylece gençler hem popürlerliğini devam ettirip hem de Youtube’deki fenomenliğini devam ettirebilme şansını elde ediyorlar. Günümüzde bunu başaran Youtuberlar var” şeklinde konuşuyor. Yapılan bir araştırmada fenomenlerin yüzde 35’inin spontone ve mizahi bir iletişimi tercih ettiğini söyleyen Çağıl, “Youtberlar’ın yüzde 28’i heyecanlarını belli eden bir dil kullanırken yüzde 25’i ikili konuşma ve yüzde 6’sı da arkadaşlarıyla konuşur gibi samimi bir dil kullanıyor.Ayrıca dünyada genellikle doğada yaşam ve belgesel tarzında içerikler hem çok üretilip hem de çok izlenirken ülkemizde bu içerikte üretim az oluyor. Ülkemizde daha çok mizahi videolar izleniyor" diye konuşuyor.


Sosyal medya tüyoları

* Küçük yaşlardan itibaren bilgisayar teknolojileriyle iç içe olan Sosyal Medya Uzmanı ve Dijital Stratejist Alaattin Çağıl, bu zamana kadar kendisine sorulan sorulara “Sosyal Medya ile Dijital Pazarlama” adlı kitabıyla yanıt verdiğini söylüyor. Eylül ayında okurla buluşan kitabında sosyal medyalarda takipçi sayısı arttırma, internet reklamcılığı, sosyal medyanın satın almaya etkileri, etkili reklam yöntemi, kitle tutma, içerik üretme ve geliştirme gibi daha pek çok konu hakkında bilgi veren Çağıl, sosyal medyanın hukuki boyutuna da kitabında yer veriyor.


Müzik alanında gelişiyorlar

* Youtube’de aktif olan Z kuşağı gençlerinin mizahi yönlerinin geliştiğini ifade eden Alaattin Çağıl, “Son zamanlarda Youtuberlar birbirlerine müzik yapmaya başladı. Sözlerin bestelenmesi ve müziklerin altyapısı oluşturmak tam bir yetenek istiyor. Bu da gençlerin mesleki olarak kendilerini bu alanda geliştirmesine olanak sağlıyor. Böylece gençler hem popürlerliğini devam ettirip hem de Youtube’deki fenomenliğini devam ettirebilme şansını elde ediyorlar. Günümüzde bunu başaran Youtuberlar var” şeklinde konuşuyor.

#Z Kuşağı
#Sosyal Medya
#Müzik
6 yıl önce