Reklam filmlerinde kullanılan ürünlerin pazarlanabilmesi için çeşitli imaj değişiklikleri yapılıyor. Ekranlarda gördüğümüz ama eve getirdiğimizde istediğimiz gibi olmadığını gördüğümüz ürünler aslında sahne arkasında süslenmiş ve tek bir kalıba sokulmuş objeler. Reklamcılar ürünleri tüketicilere daha çekici bir şekilde göstermek için ufak tefek hilelere başvuruyor. İşte o hileler:
Daha parlak gözükmesi için motor yağ kullanılıyor.
1/ 33
Hamburger malzemelerinin gözükmesi ve birbirlerine yapışmaması için kürdan kullanılıyor.
2/ 33
Daha canlı ve parlak durması için de hamburgerin dışına yağ sürülüyor.
3/ 33
Albenisi artırılmaya çalışılıyor.
4/ 33
Çekim için güzelleştiriliyor.
5/ 33
Ekranlarda gördüğümüz hali.
6/ 33
Hamburgerin gerçekteki hali.
7/ 33
Pankek
8/ 33
Pankekler reklamlarda daha kabarık gözükmesi için aralarına karton parçaları konuyor.
9/ 33
.
10/ 33
Şurup ve ya balla süslenmiyor.
11/ 33
Daha parlak gözükmesi için motor yağ kullanılıyor.
12/ 33
.
13/ 33
Dondurma
14/ 33
Dondurma stüdyo ışıklarında hemen eriyor.
15/ 33
Gerçek dondurma yerine suya katılmış mısır şurubu ve gıda boyası katılıyor.
16/ 33
Karıştırılan madde iste böyle reklamlardaki gibi gözüküyor.
17/ 33
Gerçek dondurma ise böyle gözüküyor.
18/ 33
Hindi
19/ 33
Zor pişen bir et olan hindinin sofraya gelmesi uzun bir uğraş istiyor.
20/ 33
Et daha güzel gözükmesi için yapıştırıcı ile gerginleştiriliyor.
21/ 33
Renk vermesi için gıda boyası ve sıvı bulaşık deterjanı kullanılıyor.
22/ 33
Ekranlarda gördüğümüz hindi aslında pişmiyor.
23/ 33
Çiğ olarak süsleniyor.
24/ 33
Pişmiş hindi ise böyle gözüküyor.
25/ 33
Krem şanti
26/ 33
Tatlıların temel süsleme malzemesi.
27/ 33
Uzun süren çekimlerde çekici görüntüsünü kaybediyor.
28/ 33
Fotoğrafçılarda krem şanti yerine traş köpüğü kullanıyor.
29/ 33
Aksi halde gerçek krem şanti böyle oluyor.
30/ 33
Kahve olsun, alkollü içecekler olsun, fotoğrafçılar bu içeceklerin üstünde köpük yaratmak için bulaşık deterjanlarından yardım alıyorlar. Sebebi bulaşık deterjanının hem doğal gözüken hem de bakanlara çekici gelen sabit bir köpük oluşturma becerisi.
31/ 33
Kahvaltılık gevreklerin sütün içine batması ve çok çabuk dibe çökmesi reklamcıların işine gelmiyor, doğal olarak. Bu yüzden süt yerine tutkal kullanarak gevreklerin yüzeyde kalmasını sağlıyorlar.
32/ 33
Reklamlarda gördüğümüz meyvelerin parlak mı parlak, canlı mı canlı gözükmesinin nedeni aslında üstlerine sıkılan deodorantlar. Deodorant yerine saç spreyi de kullanılabiliyor.
33/ 33
Reklamcıların başvurduğu diğer bir hile ise pasta katmanlarının arasına kartonlar koyarak onları kürdanlarla sabitlemek. Aynı yöntemi sandviç ve hamburger reklamlarında da kullanıyorlar.
#Reklam
#Reklam ürünleri
#Pazarlama
#Filmlerin arka sahnesi
5 yıl önce