Erzurumluoğlu, vakit geçsin, evin bütçesine de katkı olsun diye bazı birkaç siparişe cevap verdiğini, günden güne işlerin arttığını farkettiğini, talepleri karşılamak için mevcut atölyesini büyüttüğünü kaydetti.
Aydın'da yaşayan 63 yaşındaki İsmail Erzurumluoğlu, emekli olduktan sonra torunları oynasın diye yaptığı el emeği kamyon, otobüs gibi maket araçlarına dünyanın pek çok ülkesinden talep gelince galeri kurup ihracatına başladı.
1/ 16
Aydın'da yaşayan 63 yaşındaki İsmail Erzurumluoğlu, emekli olduktan sonra torunları oynasın diye yaptığı el emeği kamyon, otobüs gibi maket araçlarına dünyanın pek çok ülkesinden talep gelince galeri kurup ihracatına başladı.
2/ 16
Erzurumluoğlu, Türkiye'deki siparişleri yetiştirmeye çalışırken dünyanın birçok ülkesinden talep gelince Toptan Gıda Çarşısı'nda bin 400 metrekarelik atölye kurdu.
3/ 16
Tamamı el emeği olan maketleri Türkiye'de pek çok kente gönderdiğini, dünyanın birçok ülkesinden de talep aldığını aktaran Erzurumluoğlu, 7 yaşında çalışmaya başladığını, tamircilikten tabelacılığa, şoförlükten nakliyeye kadar pek çok işte çalıştıktan sonra 4 yıl önce emekli olmaya karar verdiğini anlattı.
4/ 16
Emeklilik günlerinde vakit geçsin diyerek yaklaşık 40 yıl önce oğlu için el emeğiyle yaptığı otobüs maketinin benzerini torunları için yaptığını dile getiren Erzurumluoğlu, "Çocuklarım bunları internetten paylaşmış. Büyük ilgi gördü. Türkiye'nin birçok ilinden almak istediler." dedi.
5/ 16
Erzurumluoğlu, vakit geçsin, evin bütçesine de katkı olsun diye bazı birkaç siparişe cevap verdiğini, günden güne işlerin arttığını farkettiğini, talepleri karşılamak için mevcut atölyesini büyüttüğünü kaydetti.
6/ 16
Gelen siparişlerin altından kalkmakta güçlük çektiklerini dile getiren Erzurumluoğlu, şöyle devam etti:
7/ 16
"Yetişmek mümkün değil. Benim burada en az 15-20 kişilik bir ekip olmam lazım ki siparişleri alıp yapabileyim. Benden istenen 10 adet değil, en az 50 adet. O rakamlarda seri üretime geçmem gerekiyor. Fabrikasyon sistemiyle her bir parçasını üretip, tezgahlarda 8-10 kişinin onu montajlaması sonra ambalajlaması gerekiyor. Ancak ben burada hepsini tamamen elle yapıyorum.
8/ 16
El yapımıyla yıllık yapabileceğimiz 15, bilemediniz 30 tane. Bunu seri üretime döndürmeye çalıştık. Aradan geçen 4 yıllık süre içinde, 50-100-200 adetlik siparişleri almaya başladık. Bu arada bizim için önemli olan cıvata hariç her parçasını elde ürettiğim için müzelik ürünlerdi. 30-34’e yakın otobüs modeli ürettim. Kamyon müzesi için kamyon yaptım."
9/ 16
Türkiye'nin önde gelen otobüs ve kamyon üreticilerinin hediyelik eşya olarak maket siparişi verdiğini belirten Erzurumluoğlu, "Sabah namazından yatsı namazına kadar hiç durmaksızın, sıcak bir yemek yemeden, sıcak bir çay içmeden çalışıyorum.
10/ 16
Bu iş sizi çok sürüklüyor. Bir şeyler yapıyorsunuz, boş zaman yok. Pazar yok. Pazar günü dahi çalışmaya başladım. Yaz mevsiminde günde 17- 18 saat, kış mevsimindeyse 12-13 saat çalışıyorum." diye konuştu.
11/ 16
Erzurumluoğlu, talebe göre bazen bir maketin yapımının aylar sürdüğünü belirterek, fiyatlarının zorluk derecesine göre 800 lira ile 6 bin lira arasında değiştiği ifade etti.
12/ 16
Erzurumluoğlu, atölyesinin bir bölümünü maket araç galerisi haline getirdiğini dünyada bildiği maket galeriler içinde en büyüğü olduğunu, ilgi duyan herkesin gelip ziyaret edebileceğini sözlerine ekledi.
13/ 16
.
14/ 16
.
15/ 16
.
16/ 16
.
#Aydın
#Kamyon
#Otobüs
#Hobi
7 yıl önce