Türkiye Gazetesi’nde yer alan habere göre, ’ucuzcu’ olarak bilinen ayakkabı markası Payless’in yetkilileri piyasadaki 500-600 dolarlık ayakkabıların bu değere sahip olamayacağını görüp bir deney yapmaya karar verdiler.
Amerika'daki bir ayakkabı firması müşteriler üzerinde uyguladığı deneyle ilginç bir sonuca ulaştı, 20 dolarlık ayakkabılar 500-600 dolara satıldı.
1/ 6
Türkiye Gazetesi’nde yer alan habere göre, ’ucuzcu’ olarak bilinen ayakkabı markası Payless’in yetkilileri piyasadaki 500-600 dolarlık ayakkabıların bu değere sahip olamayacağını görüp bir deney yapmaya karar verdiler.
2/ 6
Yöntem, önce markanın ismini daha havalı hale getiriliyor, sonra lüks bir AVM’de mağaza açılıyor ve son adımda mağaza için organize edilen şık bir davet ile sosyal medya fenomenlerinin ayakkabıları satın alıyor.
3/ 6
BEKLENEN SONUÇ
Sonuç olarak 20 dolarlık ayakkabıya 500 dolar veren müşteriler ayakkabıdan anladıklarını iddia ederek bu uçuk paraları ödeyerek ayakkabıya sahip oluyor.
4/ 6
Günün ardından 20 dolarlık ayakkabıya 500 dolar ödeyen müşteriler tek tek aranıyor, işin aslı anlatılıyor ve paraları iade ediliyor.
5/ 6
Söz konusu çalışma aslında müşterilerin ne kadar imaj ve marka odaklı olduğunu ortaya koyan bir deney olarak kayıtlara geçiyor.
6/ 6
20 dolarlık ayakkabıya 500 dolar
#Ayakkabı
#Deney
5 yıl önce