|

Bir tek üretim yeri kaldı

Şirketin başına getirilen Mehmet Gürcan Karakaş, 1 Eylül’de göreve başlayacak. 3,2 milyar avroya mal olması beklenen milli projenin başlangıç yatırımı 1 milyar avro olacak. Şirket adı, CEO’su ve yatırım kaynağı netleşen Türkiye’nin otomobilinin nerede üretileceği merak konusu.

Yeni Şafak ve
04:00 - 3/06/2018 Pazar
Güncelleme: 00:38 - 3/06/2018 Pazar
Yeni Şafak
Milli otomobili üretecek şirket kuruldu.
Milli otomobili üretecek şirket kuruldu.

Türkiye’nin Otomobili projesinde önemli bir eşik daha geride kaldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde 2 Kasım 2017 tarihinde protokolü imzalanan şirketin kurulumu tamamlandı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği koordinasyonunda kurulan “Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş.” olarak belirlendi. Ticaret Sicil Gazetesi’nde yayımlanarak resmileşen şirkette Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding’in payları yüzde 19’ar, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin payı da yüzde 5 olarak belirlendi.

ELEKTRİKLİ ALTYAPISI İÇİN ÇALIŞMA SÜRÜYOR

Ankara’da düzenlenen şirket kurulumu imza töreninde konuşan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, “Türkiye’nin önde gelen 5 şirketi ve Türk Özel Sektörü’nün temsilcisi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile birlikte Bakanlığımızın da desteğiyle bundan sonraki süreç daha hızlı ilerleyecektir. Süratle tasarım ve üretim ile ilgili faaliyetlere başlayacağız. Bu yalnızca bir otomobil üretme projesi değil aynı zamanda fikri mülkiyet hakları bize ait olan, markasıyla, tasarımıyla, yazılımıyla ve teknolojisiyle yerli bir atılımın önemli bir basamağıdır. Bu iş, ileri teknolojidir, teknolojik dönüşümdür. Hükümet ve Bakanlık olarak, Ar-Ge, tasarım ve üretim faaliyetleri başta olmak üzere, gerekli desteklerin sağlanması ve Türkiye’de elektrikli araçlarla ilgili altyapının kurulması için gerekli düzenlemeleri yapacağız” dedi.

KARAKAŞ 1 EYLÜL'DE GÖREVE BAŞLAYACAK

Şirketin başına Bosch’tan transfer edilen Türk yöneticilerinden Mehmet Gürcan Karakaş getirildi. Küresel otomotiv dünyasının en başarılı Türk yöneticililerden biri olan Karakaş, gerek Türkiye gerekse uluslararası pazarlarda çok önemli başarılara imza atan bir isim. Türkiye’nin Otomobili’ni dünyanın en önemli otomotiv şirketlerinden birisi yapma yolunda liderlik edecek Karakaş görevine 1 Eylül 2018’de göreve başlayacak.


OTOMOBİLİN TASARIM SÜRECİ BAŞLATILDI

Yerli otomobil markasının oluşturulmasında büyük önem teşkil eden tasarım süreci başlatıldı. Tasarım sürecinde önemli yerli ve uluslararası isimlerin desteği alındı. Tasarımın 2019 sonunda çıkarılacak prototip araç ile vatandaşların beğenisine sunulması hedefleniyor. Türkiye’nin otomobili geleceğin teknolojileri üzerine inşa edilip teknik özellikleri çağımızın tüm gereksinimlerini fazlasıyla karşılayacak. Yeni nesil araçların temelini oluşturacak olan platformun çalışmalarına başlandı ve platform özellikleri çağın önemli teknolojileri olan elektrikli, bağlantılı ve otonom sürüş özellikleri göz önünde bulundurularak belirlendi. Türkiye’nin Otomobilini hayata geçirmek için çalışmalar tam kararlılıkla ve planlandığı gibi devam ediyor. Bundan sonraki süreçte, şirket için kilit diğer pozisyonlar doldurulacak. Şirket içi yapılar oluşturulmaya başlanacak, mühendislik ve tasarım çalışmalarına hız verilecek. Kurulan şirketin hayırlı olması temennilerini ileten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da, “1,5 milyon üyemizi temsilen şirket hissedarı olarak projenin başarısı için azimle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.


“KÜRESEL PAZARDA SÖZ SAHİBİ OLACAK BİR ARAÇ ÜRETİRİZ”

Projenin Türkiye için makroekonomik gerekliliğin yanında ileri teknoloji projesi olmasından dolayı stratejik olarak çok önemli olduğunu ve doğru bir proje olduğunu belirten Mehmet Gürcan Karakaş, “Son 12 yıldır otomotiv teknolojilerinin içinde aktif rol alıyorum. Teknolojideki gelişim klasik otomobili bir mobilite ekosistemine dönüştürecek. Projemizdeki yüksek motivasyon ve kararlılığı, ülkedeki büyük potansiyelin kullanımıyla birleştirdiğimizde küresel pazarda söz sahibi olunacağına kesin gözüyle bakıyorum. Türkiye’de doğdum, büyüdüm, bu ülkede okudum. İş hayatına Türkiye’de adım attım. Bu projeyle, küresel pazarlarda edindiğim bilgi birikimimi ve tecrübemi ülkeme aktarabilme fırsatım olduğu için çok mutluyum. Emin olun Türkiye, küresel ortamda rekabet edebilen bir marka ve otomobilden daha fazlasını yapacak” dedi.

  • AKSEKİ’DEN GLOBALE UZANAN KARİYER YOLCULUĞU
  • Dünyanın önde gelen başarılı Türk yöneticilerinden olan Mehmet Gürcan Karakaş, 1965 Antalya Akseki doğumlu. İlk ve ortaokulu Almanya’da tamamladıktan sonra liseyi Ankara’da bitiren Karakaş, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği’ni başarıyla bitirdi. Mezuniyetten bir gün sonra Aselsan’da tasarım mühendisi olarak iş hayatına başladı. İki sene sonra, 1990 yılında çok büyük başarılara imza atacağı Bosch Türkiye’ye geçti. Bosch Türkiye ve Almanya’da kariyer basamaklarını hızlıca tırmanarak 1997 yılında Bosch Türkiye’nin satış direktörü oldu. 2004 yılında Bosch Türkiye’nin başına geçti. 2007 yılında Bosch Küresel’de, grubun en kârlı iş birimi olan Otomotiv Satış Sonrası Hizmetleri’nde tüm dünya için satış ve pazarlama sorumlusu oldu. Dünya’nın en büyük otomotiv servis ağı olan Bosch Car Service’i yeniden yapılandırarak veriminin önemli derecede artırılmasına liderlik etti. Bosch’un mobilite çözümlerinin dönüşümünde ve yol haritasının belirlenmesinde önemli rol aldı.

#Mehmet Gürcan Karakaş
#Milli Otomobil
6 yıl önce